Consumer cyclical

Spotřebitelské cyklické výrobky jsou kategorií akcií, které do značné míry závisí na hospodářském cyklu a ekonomických podmínkách. Mezi spotřebitelské cykly patří průmyslová odvětví, jako je automobilový průmysl, bydlení, zábava a maloobchod.

Kliknutím vyber ticker společnosti:
Vyber ticker společnosti:

AMZNAZO  |  BABA  |  BBY  |  BKNGBMW  |  CMG  |  DAI  |  DHI  |  DPZ  |  ETSY  |  FVRR

HAS  |  HD  |  HLT  |  LEG  |  LOW  |  MAT  |  MCD  |  NKE  |  ORLY  |  QSR  |  SBUXTSLA  |  WHR  |  YUM

AMZNAZO  |  BABA  |  BBY  |  BKNG

BMW  |  CMG  |  DAI  |  DHI  |  DPZ

ETSY  |  FVRR  |  HAS  |  HD  |  HLT

LEG  |  LOW  |  MAT  |  MCD  |  NKE

ORLY  |  QSR  |  SBUXTSLA  |  WHR

YUM

S&P rating: BBB+

Moodys rating: Baa1

Dividenda: čtvrtletně

S&P rating: BBB+

Moodys rating: Baa1

Dividenda: čtvrtletně

PROFIL SPOLEČNOSTI

Starbucks působí jako pražírna, obchodník a prodejce speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna a mletou kávu, jednorázové produkty a nápoje a různé potravinářské produkty, jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové položky. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Společnost nabízí své produkty pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. K 3. říjnu 2021 provozovala v Severní Americe 16 826 licencovaných prodejen a 17 007 společností prodejen v mezinárodním měřítku. Společnost byla založena v roce 1971 a sídlí v Seattlu ve státě Washington.

ZÁKLADNÍ ANALÝZA

Graficky znázorněn vývoj jednotlivých dat společnosti. Co znamenají data a grafy níže se dozvíte ZDE.

OČEKÁVÁNÍ ANALYTIKŮ

Grafy očekávání analytiků budoucího vývoje příjmů a zisku na akcii společnosti. Roční odhady příjmů (Revenues) jsou uváděny v miliardách amerických dolarů.

ZNÁMKA GP

Jak vypočítáváme vnitřní hodnotu akcie podle modelu DCF (Discounted cash flow) se dozvíte ZDE.

Datum výpočtu

17.04.2022

Model výpočtu

DCF (FCF)

Vnitřní hodnota

$107

Margin of Safety

20 %

Vstupní cena

$85.60

HISTORIE SPOLEČNOSTI

Malý prodejce ze Seattlu dokázal změnit svět a jeho pohled na kávu. V roce 1962 byl Gordon Bowker studentem na Univerzitě v San Francisku a cestoval po Evropě. V kavárně v Římě si objednal Cappuccino a okamžitě ho pohltila ta úžasná chuť kávy. V té době většina Američanů znala a pila pouze doma instantní kávu. Když se vrátil do USA přestěhoval se do Seattlu, svého rodného města, odkud jezdil do Vancouveru a navštěvoval Murchie’s, podnik který pražil a prodával kávová zrna. V roce 1970 přišel s nápadem otevřít si v Seattlu obchod s kávou. Oslovil své dva kamarády Zev Siegla a Jerry Baldwina a představil jim svoji myšlenku. Oba souhlasili jít do společného podnikání a navštívili Peetovu kavárnu v Berkeley, kterou vlastnil Alfred Peet, syn amsterdamského obchodníka s kávou.
Ve stejném roce Howard Schultz dokončil střední školu a hlásil se na sportovní Univerzitu Northern Michigan. Po absolvování vysoké školy dostal práci v Xeroxu, kde se stal neúspěšnějším prodejcem firmy. Ale cítil, že to není to, co by ho naplňovalo a tak odešel pracovat do firmy Hammer Plast, švédské společnosti, která prodávala kuchyňské vybavení a domácí produkty. Postupně se vypracoval až na víceprezidenta a generálního ředitele s platem 75 000$ ročně, služebním autem a neomezeném cestováním. V roce 1981 letěl do Seattlu, kde náhodou navštívil obchod s kávou, Starbucks. Podnik v té době vlastnil pět obchodů a prodával pouze kávová zrna a nabízel ochutnávkové vzorky. Howard vyzkoušel pár vzorků a při cestě letadlem zpět do New Yorku se cítil, jako by objevil úplně nový kontinent. Nemohl na chuť kávy Starbucks přestat myslet a popsal ho jako zářivý drahokam. Musel kontaktovat tři kamarády ze Starbucks a nabídnout jim své zkušenosti s prodejem produktů. V roce 1983 odletěl pracovně do Milána na mezinárodní přehlídku domácích potřeb a tam si všiml několika espresso barů a kávovarů. Byl fascinován rituálem přípravy kávy Caffe Latte, dokonalou rovnováhou mezi napařeným mlékem a kávou. Tento způsob kávy v Americe nikdo neznal. Po návratu do USA navrhl, že by šestý otevřený obchod Starbucks v centru Seattlu, mohl nabízet přípravu takové kávy. V roce 1984 byla otevřena první kavárna. Bohužel se ji nedařilo tak, jak by si představovali a začínala být velmi zadlužená na to, aby mohla být dál otevřená. I přes loajalitu jakou Howard ke Starbucks měl, se v roce 1985 rozhodl podnik opustit a otevřít si vlastní kavárnu Il Giornale. Když plánoval, jak oslovit investory, aby získal peníze pro svou společnost, ozvali se mu Jerry a Gordon ze Starbucks a nabídli mu, že investují 150 000$. Howard a Gordon odletěli společně do Itálie, kde navštívili společnost Faeme, výrobce kávovarů na espresso. Po návratu začali budovat kavárnu a shánět investory, což bylo velmi složité sehnat, protože většina byla názoru, že američané nebudou utrácet 1,50$ za šálek kávy. Na konci roku 1986 kavárna předčila očekávání v prodeji kávy. Toto byl zlomový okamžik, protože se ozvali tři nejvýznamnější investoři Jack Benoroya, Herman Sarkowsky a Sam Stroum. Po vzájemné dohodě investovali do podniku 750 000$. V roce 1987 dostal Howard neodolatelnou nabídku od Jerryho a Gordona, rozhodli se prodat Starbucks a on byl první za kým přišli. K tomuto obchodu by Howard potřeboval 3,8mil. dolarů. Než aby Starbucks koupil někdo jiný, rozhodl se oslovit velkého právníka a investora a tím nebyl nikdo jiný než Bill Gates sr.. Domluvil si schůzku a představil mu svůj plán, pak odešel a čekal, jak se Gates rozhodne. Když si Howarda pak Gates sr. zavolal řekl mu: „Ty koupíš společnost a můj syn a já ti pomůžeme.“. V srpnu 1987 Howard Schultz s pomocí místních investorů – a jednoho velmi vysokého právníka (Bill Gates sr.) – koupil Starbucks za 3,8 milionu dolarů.
Název Starbucks je po prvním důstojníkovi z knihy Moby Dick od Hermana Melvilla a logo je Siréna, krásná a dokonalá. Levá strana je okopírována na pravou, aby vše bylo dokonalé a symetrické. Symetrie je totiž brána jako druh dokonalosti. Ale v celém logu je jedno tajemství, kterého jste si zřejmě nevšimli. Když logo vytvářeli snažili se ho udělat symetrické, ale až přílišná symetrie působila jako maska a né skutečný dokonalý obličej krásné Sirény. A tak bylo maličko upraveno, přidáno pár pixelů. Nechám na vás najít kde. V současné době provozuje společnost zhruba 34 000 kaváren po celém světě a zaměstnává kolem 383 000 lidí. Starbucks není pouze káva, je to životní styl, každodenní součást mnoha miliónů lidí.

TECHNICKÁ ANALÝZA

INFO:

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2022 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika