Consumer defensive

Sektor zboží běžné spotřeby zahrnuje společnosti, které vyrábějí potraviny, nápoje, výrobky pro domácnost a osobní péči, obaly nebo tabák. Obecně platí, že tyto společnosti jsou defenzivní a jsou schopny udržet stabilní růst bez ohledu na stav ekonomiky.

Kliknutím vyber ticker společnosti:
Vyber ticker společnosti:

BN  |  BTI  |  BUD  |  BYND  |  CL  |  COST  |  DG  |  DLTR  |  EL  |  GIS  |  HRL

KMB  |  KO  |  MDLZ  |  MO  |  NESN  |  OR  |  PEP  |  PG  |  PM  |  TGT  |  TTCF  |  UL  |  WMT

BN  |  BTI  |  BUD  |  BYND  |  CL

COST  |  DG  |  DLTR  |  EL  |  GIS

HRL  |  KMB  |  KO  |  MDLZ  |  MO

NESN  |  OR  |  PEP  |  PG  |  PM

TGT  |  TTCF  |  UL  |  WMT

S&P rating: A+

Moodys rating: N/A

Dividenda: ročně

S&P rating: A+

Moodys rating: N/A

Dividenda: ročně

PROFIL SPOLEČNOSTI

L’Oreal je francouzská kosmetická společnost. Vlastní širokou škálu značek rozdělených do čtyř divizí: Consumer Products, L’Oreal Luxe, Professionals Products a Active Cosmetics. Patří mezi ně L’Oreal Paris, Maybelline New York, Garnier, Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kiehl’s, Krastase, La Roche-Posay, SkinCeuticals a mnoho dalších. Společnost byla založena v roce 1909 a její hlavní sídlo je ve francouzském Clichy.

ZÁKLADNÍ ANALÝZA

Grafy znázorňující vývoj základních hodnot společnosti. Co znamenají data a grafy níže se dozvíte ZDE.

OČEKÁVÁNÍ ANALYTIKŮ

Grafy očekávání analytiků budoucího vývoje příjmů a zisku na akcii.

ZNÁMKA GP

Jak vypočítáváme vnitřní hodnotu akcie podle modelu DCF (Discounted cash flow) se dozvíte ZDE.

Datum výpočtu

Model výpočtu

Vnitřní hodnota

Margin of Safety

Vstupní cena

FUNDAMENTÁLNÍ ANALÝZA

L’Oréal, největší kosmetická společnost na světě s příjmy přes 32 miliard dolarů byla založena 30. července 1909 mladým francouzským kadeřníkem a chemikem Eugenem Schullerem, který byl německého původu. Později v jeho životě to vyvolalo mnoho kontroverzí, protože byl velkým podporovatelem nacismu a financoval nacistické skupiny, které útočily na židovské synagogy. Eugene v roce 1904 vystudoval Národní chemicko-inženýrskou školu a v roce 1907 se rozhodl, že chce vytvořit svůj vlastní vzorec na barvení vlasů a prodávat ho kadeřníkům. Tento vzorec nazval L’Oréal a později se stal jménem celé společnosti známé po celém světě.

Tento produkt byl ve své době fantastickým průlomem, protože umožnil kadeřníkům vytvořit jemnou barvu na vlasy, která vypadala velmi přirozeně. Dříve byly barvy na vlasy velmi škodlivé a vytvářely dost nepřirozenou barvu. V roce 1910 založil školu na barvení vlasů na Rue the Louvre v Paříži a osobně dohlížel na její chod. Velký zájem o tuto „dělnickou“ práci přišel po skončení první světové války, kdy hlavně ženy hledaly nějaké vzdělání a následné zaměstnání a s přibývajícím zájmem žen o jejich zkrášlování byl tento obor jasná volba. V roce 1920 už zaměstnával tři chemiky, aby prováděli výzkumy a v roce 1925 přišel převratný produkt, který rozjasnil vlasy a umožnil ženám mít nádherné zlaté kadeře. O čtyři roky později vynalezli odbarvovací produkt, který umožňoval mít platinově blond vlasy. Načasování bylo skvělé, protože s novou érou Hollywoody, stále více žen chtělo mít platinové blond vlasy a zájem rychle rostl. V této době ještě nebylo možné koupit si tento produkt přímo, ale používali ho kadeřníci ve svých salónech. Eugene si pomalu začal uvědomovat důležitost propagace a reklamy svých produktů a v roce 1931 byla L’Oréal první společnost, která použila v reklamě píseň místo pouhého mluveného slova. V roce 1933 vydali svůj měsíční magazín, kde propagovali krásu a hygienu. Nebylo totiž obvyklé, aby lidé u kadeřníka vyžadovali například šampon na vlasy, protože jeho výroba byla hodně dlouhá procedura, kdy kadeřník vzal černé mýdlo a smíchal ho s vodou a krystaly sody a tím vznikl šampon, který navíc poškozoval vlasy. Eugene přišel tedy s novým produktem zvaným Dopal, který byl první šampon bez mýdla a měl obrovský úspěch. Tato řada produktů se dodnes prodává pod názvem Dop.

I když byla společnost založena již v roce 1909, L’Oréal se ji začalo říkat až v roce 1939 a s prvním produktem pro veřejnost nazvaným OréOl přišli až v roce 1945. V roce 1950 založili nové centrum v Brazílii, kde se zaměřovali výzkumem na produkty pro ženy z Latinské Ameriky a nakonec se Brazílie stala největším vývozcem kosmetických produktů. V roce 1951 přišli s produktem, který umožnil odbarvení a obarvení vlasů v jednom kroku. O šest let později Eugene zemřel a jeho jediné dítě Liliane zdědila celou společnost. Rozvin L’Oréal začal v roce 1964, kdy začali kupovat společnosti okolo sebe. První byla společnost Lancome a to byl zlom, protože L’Oréal nebyl najednou pouze o produktech péče o vlasy, ale už i make-up a péče o pleť. O rok později koupili Garnier, který jim zase otevřel úplně jinou skupinu zákazníků, kteří preferovali přírodní a bio produkty. Hned poté přišlo La Roche a Elseve. Velmi zajímavý krok přišel v roce 1974, kdy L’Oréal podepsal smlouvu se společností Nestlé a sdílely spolu své výzkumy založené na kosmetických produktech s obsahem vitamínů a živin. Navíc se Nestlé stalo hlavním akcionářem L’Oréal. Další velký zlom přišel v roce 1985, kdy L’Oréal koupil licenci na výrobu produktů pro muže. Postupem let kupovali další a další společnosti v odvětví kosmetiky, péče, vůně a zdraví.

K dnešnímu dni společnost L’Oréal zaměstnává více jak 85 000 lidí a téměř 70 % těchto lidí jsou ženy a 59 % z nich jsou ve vedoucích pozicích. Společnost roste mílovými kroky a neočekává se v příštích letech žádné výrazné zpomalení.

TECHNICKÁ ANALÝZA

INFO:

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2022 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika