Procter & Gamble Company (PG)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Procter & Gamble se zabývá poskytováním značkového baleného spotřebního zboží. Firma působí v pěti segmentech: Kosmetika, Péče o tělo, Péče o zdraví, Péče o tkaniny a domácnost a Péče o děti, ženy a rodinu. Firma prodává své výrobky v jednotlivých zemích především prostřednictvím obchodů s běžným zbožím, obchodů s potravinami, členských klubů, drogerií, obchodních domů, distributorů, velkoobchodů, obchodů s dětským zbožím, specializovaných obchodů s kosmetikou, elektronických obchodů, lékáren a obchodů s elektronikou. Společnost nabízí výrobky pod značkami Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene, Rejoice, Olay, Old Spice, Safeguard, Secret, SK-II, Braun, Gillette, Venus, Crest, Oral-B, Metamucil, Neurobion, Pepto-Bismol, Vicks, Ariel, Downy, Gain, Tide, Cascade, Dawn, Fairy, Febreze, Mr. Clean, Swiffer, Luvs, Pampers, Always, Always Discreet, Tampax, Bounty, Charmin a Puffs. Společnost sídlí v Cincinnati ve státě Ohio.

Sektor: Consumer Defensive IPO: 22.03.1950
Odvětví: Household Products Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Zaměstnanci: 106 000 Burza: NYSE
CEO: David Taylor Ticker: PG
Založeno: 1837 Rating S&P: AA-
Země: USA Rating Moody’s: Aa3
One Procter & Gamble Plaza                  Portfolio GP: ANO
Cincinnati, OH, 45202                  Web: pginvestor.com
United States                  Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti pravidelně až do roku 2013 rostly. V roce 2014 došlo k poklesu, který akceleroval v letech 2015 a 2016. Na vině byla snížená poptávka po produktech společnosti Procter & Gamble a také výkyvy jednotlivých měn, které způsobily snížení tržeb i zisku. Na základě snížené poptávky společnost zareagovala a začala s transformací společnosti, která obsahovala mimo jiné vyřazení více než 100 značek ze svého portfolia. Cílem bylo vytvořit rychleji rostoucí a ziskovější společnost. To se jim podařilo a tržby v ukončeném fiskálním roce 2022 byly $80.19B

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný trend jako tržby, kde problémy v roce 2015 poznamenaly výší zisku nejvíce. Další větší pokles byl v roce 2019, který byl způsoben především v důsledku poplatků za snížení účetní hodnoty značky Gillette. Od té doby se zisk na akcii vrátil zpět na původní hodnoty a v roce 2022 dosáhl dokonce svého zatím maxima 5.81$ na akcii.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 47 %. Na grafu je patrné, že je to jejich nejnižší hrubá marže za posledních 20 let. 

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 21 %. Společnost dokázala po velmi dlouhé době dostat svoji návratnost nad 20%, která se uvádí, že značí velmi finančně zdravou společnost.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost vydala své poslední dluhopisy v roce 2020, ale i přes to si drží úroveň svého dlouhodobého dluhu na zhruba stejných hodnotách. Za rok 2022 činil dlouhodobý dluh společnosti $22.64B.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku, klesají už od roku 2013 a za rok 2022 byly už o zhruba jednu miliardu dolarů nižší, tedy $3.16B.

Dividendy

Společnost se řadí mezi takzvané Dividendové zombie, jelikož vyplácí dividendy bez jakéhokoliv snížení už od roku 1891. Jedná se tedy o 131letou historii výplat. Vyplácenou částku navyšují v průměru o 5 % ročně a v roce 2022 vyplatili 3.65$ na akcii.

Dividendový výnos

Dividendový výnos v roce 2021 byl lehce nad 2 % a výplatní poměr přes 50 %. I když se zdá být výnos nízký, na druhou stranu je třeba brát v úvahu Yield on Cost, který za pár let posune dnešní dividendový výnos na úplně jiné hodnoty díky pravidelnému navyšování vyplácející částky.

Počet akcií v oběhu

Za narůst počtu akcií v oběhu v roce 2006 může akvizice společnosti Gillette a Dolce & Gabbana a v roce 2007 akvizice společnosti DDF. Od té doby znovu docházelo k pravidelným odkupům až do roku 2019, kde došlo k akvizici společnosti This is L., jedné z nejrychleji rostoucích značek přírodní péče o ženy v USA. V roce 2022 se počet akcií v oběhu zastavil na čísle 2.41B.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Procter & Gamble drží Vanguard Group Inc. 8.79 %, Blackrock Inc. 6.38 % a State Streep Corp. 4.11 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ray Dalio, Donald Yacktman a Eric Schoenstein.

Podíl tržeb: segmenty

Největší podíl na tržbách v roce 2022 měl segmentem Péče o tkaniny a domácnost (35 %), Péče o děti, ženy a rodinu (25 %), Kosmetika (18 %), Péče o zdraví (14 %) a Péče o tělo (8 %).

Podíl tržeb: jednotlivé skupiny

Největší podíl na tržbách v jednotlivých skupinách měla péče o tkaniny (23 %), péče o domácnost (12 %), péče o dítě (10 %) a vlasová péče (9 %).

Výdaje na reklamu: celosvětově

Výdaje společnosti Procter & Gamble na reklamu po celém světě byly v roce 2022 přibližně 7.9 miliardy dolarů, což je zhruba o 300 milionu dolarů méně, než v předchozím roce 2021.

Výdaje na reklamu: USA (značky)

V roce 2021 utratila společnost L’Oreal za reklamu ve Spojených státech 203 milionů dolarů, reklama na značku Dove (Unilever) činila 183 milionů dolarů a na třetím místě reklama na značku Olay od Procter & Gamble za 163 milionů dolarů.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců po celém svět od roku 2007 klesl ze 137 000 na 92 000 v roce 2018. Od té doby znovu roste a v roce 2022 se zatím zastavil na 106 000.

Výrobci kosmetiky

Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021, seřazené na základě prodeje kosmetiky. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal. Společnost Procter & Gamble se umístila na čtvrtém místě.

Prodeje zubních past

Společnost Procter & Gamble byla za rok 2021 vedoucím prodejcem zubních past v USA s tržbami přesahujícími jednu miliardu dolarů a dokázala dokonce i předběhnout hlavního konkurenta Colgate Palmolive.

Prodeje deodorantů

Statistika ukazuje přední prodejce deodorantů ve Spojených státech v roce 2021 na základě prodejů. V tomto období se společnost Procter & Gamble  umístila na druhém místě s tržbami přesahujícími 1.25 miliardy dolarů.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4 %. A odhaduje se, že by měly tržby vzrůst z $80.19B v roce 2022 na $92.63B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je růst o necelých 6 % ročně. Zisk na akcii by tak měl vzrůst z 5.81$ v roce 2022 na 7.53$ v roce 2027.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 22.7, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 21.8 a median sektoru kolem 24. Forward P/E je na hodnotě 25.9.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.41%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.00%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 115.47$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Procter & Gamble 109.94$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 112.70$. (výpočty jsou ke dni 12.12.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

PROFIL SPOLEČNOSTI

Procter & Gamble se zabývá poskytováním značkového baleného spotřebního zboží. Firma působí v pěti segmentech: Kosmetika, Péče o tělo, Péče o zdraví, Péče o tkaniny a domácnost a Péče o děti, ženy a rodinu. Firma prodává své výrobky v jednotlivých zemích především prostřednictvím obchodů s běžným zbožím, obchodů s potravinami, členských klubů, drogerií, obchodních domů, distributorů, velkoobchodů, obchodů s dětským zbožím, specializovaných obchodů s kosmetikou, elektronických obchodů, lékáren a obchodů s elektronikou. Společnost nabízí výrobky pod značkami Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene, Rejoice, Olay, Old Spice, Safeguard, Secret, SK-II, Braun, Gillette, Venus, Crest, Oral-B, Metamucil, Neurobion, Pepto-Bismol, Vicks, Ariel, Downy, Gain, Tide, Cascade, Dawn, Fairy, Febreze, Mr. Clean, Swiffer, Luvs, Pampers, Always, Always Discreet, Tampax, Bounty, Charmin a Puffs. Společnost sídlí v Cincinnati ve státě Ohio.

Sektor: Consumer Defensive
Odvětví: Household Products
Zaměstnanci: 106 000
CEO: David Taylor
Založeno: 1837
Země: USA
IPO: 22.03.1950
Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Burza: NYSE
Ticker: PG
Rating S&P: AA-
Rating Moody’s: Aa3
One Procter & Gamble Plaza  
Cincinnati, OH, 45202  
United States  
 
Portfolio GP: ANO  
Web: pginvestor.com  
Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti pravidelně až do roku 2013 rostly. V roce 2014 došlo k poklesu, který akceleroval v letech 2015 a 2016. Na vině byla snížená poptávka po produktech společnosti Procter & Gamble a také výkyvy jednotlivých měn, které způsobily snížení tržeb i zisku. Na základě snížené poptávky společnost zareagovala a začala s transformací společnosti, která obsahovala mimo jiné vyřazení více než 100 značek ze svého portfolia. Cílem bylo vytvořit rychleji rostoucí a ziskovější společnost. To se jim podařilo a tržby v ukončeném fiskálním roce 2022 byly $80.19B

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný trend jako tržby, kde problémy v roce 2015 poznamenaly výší zisku nejvíce. Další větší pokles byl v roce 2019, který byl způsoben především v důsledku poplatků za snížení účetní hodnoty značky Gillette. Od té doby se zisk na akcii vrátil zpět na původní hodnoty a v roce 2022 dosáhl dokonce svého zatím maxima 5.81$ na akcii.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 47 %. Na grafu je patrné, že je to jejich nejnižší hrubá marže za posledních 20 let.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 21 %. Společnost dokázala po velmi dlouhé době dostat svoji návratnost nad 20%, která se uvádí, že značí velmi finančně zdravou společnost.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost vydala své poslední dluhopisy v roce 2020, ale i přes to si drží úroveň svého dlouhodobého dluhu na zhruba stejných hodnotách. Za rok 2022 činil dlouhodobý dluh společnosti $22.64B.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku, klesají už od roku 2013 a za rok 2022 byly už o zhruba jednu miliardu dolarů nižší, tedy $3.16B.

Dividendy

Společnost se řadí mezi takzvané Dividendové zombie, jelikož vyplácí dividendy bez jakéhokoliv snížení už od roku 1891. Jedná se tedy o 131letou historii výplat. Vyplácenou částku navyšují v průměru o 5 % ročně a v roce 2022 vyplatili 3.65$ na akcii.

Dividendový výnos

Dividendový výnos v roce 2021 byl lehce nad 2 % a výplatní poměr přes 50 %. I když se zdá být výnos nízký, na druhou stranu je třeba brát v úvahu Yield on Cost, který za pár let posune dnešní dividendový výnos na úplně jiné hodnoty díky pravidelnému navyšování vyplácející částky.

Počet akcií v oběhu

Za narůst počtu akcií v oběhu v roce 2006 může akvizice společnosti Gillette a Dolce & Gabbana a v roce 2007 akvizice společnosti DDF. Od té doby znovu docházelo k pravidelným odkupům až do roku 2019, kde došlo k akvizici společnosti This is L., jedné z nejrychleji rostoucích značek přírodní péče o ženy v USA. V roce 2022 se počet akcií v oběhu zastavil na čísle 2.41B.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Procter & Gamble drží Vanguard Group Inc. 8.79 %, Blackrock Inc. 6.38 % a State Streep Corp. 4.11 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ray Dalio, Donald Yacktman a Eric Schoenstein.

Podíl tržeb: segmenty

Největší podíl na tržbách v roce 2022 měl segmentem Péče o tkaniny a domácnost (35 %), Péče o děti, ženy a rodinu (25 %), Kosmetika (18 %), Péče o zdraví (14 %) a Péče o tělo (8 %).

Podíl tržeb: jednotlivé skupiny

Největší podíl na tržbách v jednotlivých skupinách měla péče o tkaniny (23 %), péče o domácnost (12 %), péče o dítě (10 %) a vlasová péče (9 %).

Výdaje na reklamu: celosvětově

Výdaje společnosti Procter & Gamble na reklamu po celém světě byly v roce 2022 přibližně 7.9 miliardy dolarů, což je zhruba o 300 milionu dolarů méně, než v předchozím roce 2021.

Výdaje na reklamu: USA (značky)

V roce 2021 utratila společnost L’Oreal za reklamu ve Spojených státech 203 milionů dolarů, reklama na značku Dove (Unilever) činila 183 milionů dolarů a na třetím místě reklama na značku Olay od Procter & Gamble za 163 milionů dolarů.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců po celém svět od roku 2007 klesl ze 137 000 na 92 000 v roce 2018. Od té doby znovu roste a v roce 2022 se zatím zastavil na 106 000.

Výrobci kosmetiky

Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021, seřazené na základě prodeje kosmetiky. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal. Společnost Procter & Gamble se umístila na čtvrtém místě.

Prodeje zubních past

Společnost Procter & Gamble byla za rok 2021 vedoucím prodejcem zubních past v USA s tržbami přesahujícími jednu miliardu dolarů a dokázala dokonce i předběhnout hlavního konkurenta Colgate Palmolive.

Prodeje deodorantů

Statistika ukazuje přední prodejce deodorantů ve Spojených státech v roce 2021 na základě prodejů. V tomto období se společnost Procter & Gamble  umístila na druhém místě s tržbami přesahujícími 1.25 miliardy dolarů.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4 %. A odhaduje se, že by měly tržby vzrůst z $80.19B v roce 2022 na $92.63B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je růst o necelých 6 % ročně. Zisk na akcii by tak měl vzrůst z 5.81$ v roce 2022 na 7.53$ v roce 2027.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 22.7, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 21.8 a median sektoru kolem 24. Forward P/E je na hodnotě 25.9.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.41%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.00%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 115.47$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Procter & Gamble 109.94$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 112.70$(výpočty jsou ke dni 12.12.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2023 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika

GOLDEN POCKET