PepsiCo Inc. (PEP)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost PepsiCo se zabývá výrobou, marketingem, distribucí a prodejem nápojů, potravin a občerstvení. Společnost působí v sedmi segmentech: Frito-Lay Severní Amerika; Quaker Foods Severní Amerika; PepsiCo Beverages Severní Amerika; Latinská Amerika; Evropa; Afrika, Střední východ a jižní Asie; Asie a Tichomoří, Austrálie, Nový Zéland a oblast Číny. Nabízí dipy, snacky s příchutí sýra a pomazánky, dále kukuřičné, bramborové a tortillové lupínky; cereálie, rýži, těstoviny, směsi a sirupy, müsli tyčinky, krupici, ovesné vločky, rýžové koláčky; nápojové koncentráty, sirupy a hotové výrobky; čaj, kávu a džusy; mléčné výrobky; výrobníky perlivé vody a související výrobky. Obsluhuje velkoobchodní a jiné distributory, zákazníky z oblasti stravovacích služeb, obchody s potravinami, drogerie, obchody se smíšeným zbožím, diskontní prodejny, prodejny s hromadným zbožím, členské prodejny, maloobchodní prodejny elektronických obchodů a autorizované nezávislé stáčírny a další prostřednictvím sítě přímých dodávek do prodejen, zákaznických skladů a distribučních sítí, jakož i přímo spotřebitelům prostřednictvím platforem elektronického obchodu a maloobchodních prodejen. Společnost sídlí v Purchase ve státě New York.

Sektor: Consumer Defensive IPO: 18.12.1919
Odvětví: Beverages—Non-Alcoholic Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Zaměstnanci: 309 000 Burza: NASDAQ
CEO: Ramon Laguarta Ticker: PEP
Založeno: 1898 Rating S&P: A+
Země: USA Rating Moody’s: A1
700 Anderson Hill Road                  Portfolio GP: ANO
Purchase, NY, 10577                  Web: pepsico.com
United States                  Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý trend. Samozřejmě se jedná o kolos, takže nejde očekávat žádný prudký růst. Spíše se jedná o velmi stabilní společnost. Tržby v roce 2021 dosáhly 79.5 miliardy dolarů, což je nárůst o 13 % oproti předchozímu roku.

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný rostoucí trend jako tržby. Za výkyv v roce 2018 může akvizice se společností SodaStream International. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 5.53$, což je o 8 % více, než v předchozím roce 2020.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla 53 %. Na grafu je patrné, že se jedná o průměr, kde se rozmezí pohybuje od 50 do 55 %.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 17 %. Zde je vidět výrazný pokles v roce 2010. Od té doby si drží návratnost v průměru kolem 17 %.

Aktiva vs. Pasiva

Dlouhodobé závazky společnosti rostou, ale zde to není nic závažného, jelikož společnost přesně ví, co dělá. Poslední dluhopisy vydala v roce 2022 splatné v roce 2052 s kupónem 4.20 %. Dluh společnosti byl v roce 2021 35.6 miliardy dolarů.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 4.63 miliardy dolarů a na grafu je patrné, že mají od roku 2000 rostoucí trend.

Dividendy

Zde je hlavní důvod oblíbenosti mnoha investorů. PepsiCo vyplácí nepřetržitě dividendy od roku 1952. V roce 2021 vyplatili 4.53$ na akcii při výplatním poměru necelých 67 %. Průměrné roční navyšování vyplácející částky je 7 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se pohybuje od roku 2008 kolem 2.50 – 3.00%, což je takový průměr. Na druhou stranu Yield on Cost dokáže udělat v čase divy. Dividendový výnos za rok 2021 byl necelých 2.50 %.

Počet akcií v oběhu

Počet akcií v oběhu má klesající trend, což je pro investory pozitivní impuls, jelikož se jejich podíl ve společnosti zvyšuje. Za nárůst akcií v roce 2001 může akvizice společnosti Quaker Oats Company. Od té doby počet klesá až na 1.38 miliardy kusů v roce 2021.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti PepsiCo drží Vanguard Group Inc. 9.16 %, Blackrock Inc. 7.74 % a State Street 4.26 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Terry Smith, Eric Schoenstein, Ray Dalio a Donald Yacktman.

Tržby: divize

V roce 2021 dosáhla divize North America Beverages (NAB) čistého obratu přes 25.3 miliardy dolarů. Tato divize je stále největší ve společnosti. Na druhém místě je Frito-Lay North America (FLNA) s obratem přes 19.6 miliardy dolarů a třetí největší je divize Europe s obratem přes 13 miliard dolarů.

Tržby: podíly

Statistika ukazuje rozdělení čistých příjmů společnosti PepsiCo po celém světě v roce 2021 podle segmentů. Na grafu je patrné, že segmenty North America Beverages a Frito-Lay North America tvoří 57 % celosvětových příjmů.

Potraviny vs nápoje

Tato statistika představuje rozdělení čistých příjmů společnosti PepsiCo po celém světě podle potravin a nápojů. V roce 2021 je přibližně 55 % celosvětových čistých příjmů  z prodeje potravin. Na grafu je lehce patrné, že podíl potravin vůči nápojům stále lehce narůstá.

Provozní zisk: divize

Tato časová osa znázorňuje podíl společnosti PepsiCo na provozním zisku v roce 2021 podle jednotlivých divizí. Na grafu je vidět, že Frito-Lay North America se podílelo 44% na celkovém provozním zisku společnosti a na druhém místě s 19% divize North America Beverages.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců společnosti po celém světě v roce 2021 dosáhl přibližně 309 000. Počet se od roku 2019 navýšil o zhruba 42 000, oproti letům 2015 – 2019, kde byl počet zaměstnanců stále zhruba stejný.

Výdaje na reklamu

Podle finančních zpráv věnuje společnost PepsiCo na reklamu a propagaci svých výrobků ročně 2.3 až 3.5 miliardy dolarů. Společnost vysvětluje, že tyto výdaje zahrnují zálohy na média a osobní služby, propagační materiály a také výrobní náklady na budoucí reklamu v médiích.

Výdaje na reklamu: nápoje

Ve Spojených státech vydávají nejvíce peněz společnosti Coca-Cola a PepsiCo na reklamu svých oblíbených nápojů. Coca-Cola utratila v roce 2021 za reklamu svého vlajkového nápoje 193 milionů dolarů, zatímco společnost PepsiCo investovala v tomto roce do propagace Pepsi přibližně 114 milionů.

Výdaje na reklamu: souhrn

Společnost Procter & Gamble utratila v roce 2021 za reklamu v kabelové televizi ve Spojených státech 877 milionů dolarů a zařadila se tak na první místo v žebříčku. Společnost PepsiCo skončila na 7. místě s výdaji na reklamu ve výši  341 milionů dolarů.

Tržby: chipsy

Statistika ukazuje přední prodejce bramborových lupínků ve Spojených státech v roce 2022 na základě prodeje. V tomto roce byla společnost Frito Lay (divize společnosti PepsiCo) vedoucím prodejcem bramborových lupínků ve Spojených státech na základě tržeb přesahujících 5 miliard dolarů.

Nové produkty

Od roku 2016 do roku 2021 uvedla společnost PepsiCo na trh 342 nových výrobků v sektoru nealkoholických nápojů ve Spojených státech, čímž předběhla své konkurenty jako jsou společnosti Coca-Cola a Nestlé, které v tomto období uvedly na trh stejný počet nových výrobků a to 327.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4.50 %. Odhaduje se, že by tržby měly nadále růst a to z dnešních 79.50 miliardy dolarů na 98.80 miliardy dolarů v roce 2026.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst stejně tak jako u tržeb a to v průměru o 8 % ročně z 5.53$ na 9.20$ v roce 2026.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E v roce 2021 byl 31.45, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 19 a median sektoru kolem 20. Forward P/E je na hodnotě 26.70.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.54%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.78%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 137.92$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti PepsiCo 194.86$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 166.39$. (výpočty jsou ke dni 02.01.2023)

TECHNICKÁ ANALÝZA

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost PepsiCo se zabývá výrobou, marketingem, distribucí a prodejem nápojů, potravin a občerstvení. Společnost působí v sedmi segmentech: Frito-Lay Severní Amerika; Quaker Foods Severní Amerika; PepsiCo Beverages Severní Amerika; Latinská Amerika; Evropa; Afrika, Střední východ a jižní Asie; Asie a Tichomoří, Austrálie, Nový Zéland a oblast Číny. Nabízí dipy, snacky s příchutí sýra a pomazánky, dále kukuřičné, bramborové a tortillové lupínky; cereálie, rýži, těstoviny, směsi a sirupy, müsli tyčinky, krupici, ovesné vločky, rýžové koláčky; nápojové koncentráty, sirupy a hotové výrobky; čaj, kávu a džusy; mléčné výrobky; výrobníky perlivé vody a související výrobky. Obsluhuje velkoobchodní a jiné distributory, zákazníky z oblasti stravovacích služeb, obchody s potravinami, drogerie, obchody se smíšeným zbožím, diskontní prodejny, prodejny s hromadným zbožím, členské prodejny, maloobchodní prodejny elektronických obchodů a autorizované nezávislé stáčírny a další prostřednictvím sítě přímých dodávek do prodejen, zákaznických skladů a distribučních sítí, jakož i přímo spotřebitelům prostřednictvím platforem elektronického obchodu a maloobchodních prodejen. Společnost sídlí v Purchase ve státě New York.

Sektor: Consumer Defensive
Odvětví: Beverages—Non-Alcoholic
Zaměstnanci: 309 000
CEO: Ramon Laguarta
Založeno: 1898
Země: USA
IPO: 18.12.1919
Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Burza: NASDAQ
Ticker: PEP
Rating S&P: A+
Rating Moody’s: A1
700 Anderson Hill Road  
Purchase, NY, 10577  
United States  
 
Portfolio GP: ANO  
Web: pepsico.com  
Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý trend. Samozřejmě se jedná o kolos, takže nejde očekávat žádný prudký růst. Spíše se jedná o velmi stabilní společnost. Tržby v roce 2021 dosáhly 79.5 miliardy dolarů, což je nárůst o 13 % oproti předchozímu roku.

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný rostoucí trend jako tržby. Za výkyv v roce 2018 může akvizice se společností SodaStream International. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 5.53$, což je o 8 % více, než v předchozím roce 2020.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla 53 %. Na grafu je patrné, že se jedná o průměr, kde se rozmezí pohybuje od 50 do 55 %.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 17 %. Zde je vidět výrazný pokles v roce 2010. Od té doby si drží návratnost v průměru kolem 17 %.

Aktiva vs. Pasiva

Dlouhodobé závazky společnosti rostou, ale zde to není nic závažného, jelikož společnost přesně ví, co dělá. Poslední dluhopisy vydala v roce 2022 splatné v roce 2052 s kupónem 4.20 %. Dluh společnosti byl v roce 2021 35.6 miliardy dolarů.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 4.63 miliardy dolarů a na grafu je patrné, že mají od roku 2000 rostoucí trend.

Dividendy

Zde je hlavní důvod oblíbenosti mnoha investorů. PepsiCo vyplácí nepřetržitě dividendy od roku 1952. V roce 2021 vyplatili 4.53$ na akcii při výplatním poměru necelých 67 %. Průměrné roční navyšování vyplácející částky je 7 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se pohybuje od roku 2008 kolem 2.50 – 3.00%, což je takový průměr. Na druhou stranu Yield on Cost dokáže udělat v čase divy. Dividendový výnos za rok 2021 byl necelých 2.50 %.

Počet akcií v oběhu

Počet akcií v oběhu má klesající trend, což je pro investory pozitivní impuls, jelikož se jejich podíl ve společnosti zvyšuje. Za nárůst akcií v roce 2001 může akvizice společnosti Quaker Oats Company. Od té doby počet klesá až na 1.38 miliardy kusů v roce 2021.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti PepsiCo drží Vanguard Group Inc. 9.16 %, Blackrock Inc. 7.74 % a State Street 4.26 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Terry Smith, Eric Schoenstein, Ray Dalio a Donald Yacktman.

Tržby: divize

V roce 2021 dosáhla divize North America Beverages (NAB) čistého obratu přes 25.3 miliardy dolarů. Tato divize je stále největší ve společnosti. Na druhém místě je Frito-Lay North America (FLNA) s obratem přes 19.6 miliardy dolarů a třetí největší je divize Europe s obratem přes 13 miliard dolarů.

Tržby: podíly

Statistika ukazuje rozdělení čistých příjmů společnosti PepsiCo po celém světě v roce 2021 podle segmentů. Na grafu je patrné, že segmenty North America Beverages a Frito-Lay North America tvoří 57 % celosvětových příjmů.

Potraviny vs nápoje

Tato statistika představuje rozdělení čistých příjmů společnosti PepsiCo po celém světě podle potravin a nápojů. V roce 2021 je přibližně 55 % celosvětových čistých příjmů  z prodeje potravin. Na grafu je lehce patrné, že podíl potravin vůči nápojům stále lehce narůstá.

Provozní zisk: divize

Podíl společnosti PepsiCo na provozním zisku v roce 2021 podle jednotlivých divizí. Na grafu je vidět, že Frito-Lay North America se podílelo 44% na celkovém provozním zisku společnosti a na druhém místě s 19% divize North America Beverages.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců společnosti po celém světě v roce 2021 dosáhl přibližně 309 000. Počet se od roku 2019 navýšil o zhruba 42 000, oproti letům 2015 – 2019, kde byl počet zaměstnanců stále zhruba stejný.

Výdaje na reklamu

Podle finančních zpráv věnuje společnost PepsiCo na reklamu a propagaci svých výrobků ročně 2.3 až 3.5 miliardy dolarů. Společnost vysvětluje, že tyto výdaje zahrnují zálohy na média a osobní služby, propagační materiály a také výrobní náklady na budoucí reklamu v médiích.

Výdaje na reklamu: nápoje

Ve Spojených státech vydávají nejvíce peněz společnosti Coca-Cola a PepsiCo na reklamu svých oblíbených nápojů. Coca-Cola utratila v roce 2021 za reklamu svého vlajkového nápoje 193 milionů dolarů, zatímco společnost PepsiCo investovala v tomto roce do propagace Pepsi přibližně 114 milionů.

Výdaje na reklamu: souhrn

Společnost Procter & Gamble utratila v roce 2021 za reklamu v kabelové televizi ve Spojených státech 877 milionů dolarů a zařadila se tak na první místo v žebříčku. Společnost PepsiCo skončila na 7. místě s výdaji na reklamu ve výši  341 milionů dolarů.

Tržby: chipsy

Statistika ukazuje přední prodejce bramborových lupínků ve Spojených státech v roce 2022 na základě prodeje. V tomto roce byla společnost Frito Lay (divize společnosti PepsiCo) vedoucím prodejcem bramborových lupínků ve Spojených státech na základě tržeb přesahujících 5 miliard dolarů.

Nové produkty

Od roku 2016 do roku 2021 uvedla společnost PepsiCo na trh 342 nových výrobků v sektoru nealkoholických nápojů ve Spojených státech, čímž předběhla své konkurenty jako jsou společnosti Coca-Cola a Nestlé, které v tomto období uvedly na trh stejný počet nových výrobků a to 327.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4.50 %. Odhaduje se, že by tržby měly nadále růst a to z dnešních 79.50 miliardy dolarů na 98.80 miliardy dolarů v roce 2026.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst stejně tak jako u tržeb a to v průměru o 8 % ročně z 5.53$ na 9.20$ v roce 2026.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E v roce 2021 byl 31.45, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 19 a median sektoru kolem 20. Forward P/E je na hodnotě 26.70.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.54%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.78%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 137.92$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti PepsiCo 194.86$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 166.39$(výpočty jsou ke dni 02.01.2023)

TECHNICKÁ ANALÝZA

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2023 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika

GOLDEN POCKET