PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost L’Oréal se zabývá výrobou a prodejem kosmetických a vlasových produktů. Firma vlastní širokou škálu značek rozdělených do čtyř divizí: Consumer Products, L’Oreal Luxe, Professionals Products a Active Cosmetics. Patří mezi ně mimo jiné L’Oreal Paris, Maybelline New York, Garnier, Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kiehl’s, Krastase, La Roche-Posay, SkinCeuticals a mnoho dalších. Společnost nabízí širokou škálu produktů rozdělených do šesti obchodních segmentů: Péče o pleť, make-up, péče o vlasy, barvení vlasů, parfémy a ostatní. Společnost prodává své produkty prostřednictvím kamenných obchodů a webových stránek. L’Oréal sídlí ve městě Clichy v Ile-De-France.
Sektor: | Consumer Defensive | IPO: | 08.10.1963 |
Odvětví: | Personal Products | Dividenda: | Ano (ročně) |
Zaměstnanci: | 85 412 | Burza: | ENXTPA |
CEO: | Nicolas Hieronimus | Ticker: | OR |
Založeno: | 1909 | Rating S&P: | AA |
Země: | Francie | Rating Moody’s: | Aa1 |
41, rue Martre | Portfolio GP: ANO |
Clichy, 92117 | Web: loreal.com |
France | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý a velmi stabilní trend. Tržby v roce 2021 dosáhly 32.3 miliardy euro, což je nárůst o 15 % oproti předchozímu roku 2020.
Zisk na akcii
Zisk na akcii má podobný trend jako tržby. Za výkyvy v letech 2004, 2014 a 2021 mohou akvizice společností. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 8.24€, což je nárůst o 29 % oproti předchozímu roku.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla necelých 74 %. Na grafu je patrné, že si L’Oreal tuto marži drží posledních 20 let.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 20 %. Za posledních 20 let se tato návratnost pohybuje průměrně od 13 do 18 %.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost je prakticky bez jakýchkoliv dlouhodobých závazků. Poslední své dlouhodobé závazky, tedy splatné déle, jak 12 měsíců, splatila v roce 2010.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 1.09 miliardy euro a tyto výdaje od roku 2018 klesají.
Dividendy
Společnost vyplácí dividendy od roku 1987 a pravidelně je navyšuje. V roce 2021 vyplatila 4.80€ na akcii při výplatním poměru 51 %.
Dividendový výnos
Dividendový výnos se pohybuje dlouhodobě kolem 1.50 – 2.00%. V roce 2021 byl díky rostoucí ceně 1.34 %.
Počet akcií v oběhu
Počet akcií v oběhu má velmi mírný klesající trend, který se zastavil v roce 2015 a od té doby má společnost necelých 560 milionů kusů.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti L’Oréal drží Tethys SAS 28.50 %, Nestlé S.A. 20.11 % a Françoise Meyers (CEO Tethys SAS) 6.20 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Thomas Russo.
Tržby: výrobci
Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal s tržbami, které činily přibližně 35.6 miliardy dolarů.
Tržby: segmenty
V roce 2021 tvořil segment Péče o pleť přibližně 40.21 % celosvětových tržeb. Na druhém místě byl segment Make-up 20.52 % a třetí Péče o vlasy 15.11 %.
Tržby: regiony
Tato statistika znázorňuje tržby společnosti L’Oréal po celém světě, rozdělené podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 dosáhly celosvětové konsolidované tržby společnosti L’Oréal ze Severní Ameriky přibližně 8.1 miliardy eur.
Tržby: divize
Statistika znázorňující konsolidovaný podíl prodeje kosmetického odvětví společnosti L’Oréal na celém světě podle divizí výrobků. V roce 2021 pocházelo 37.9 % tržeb z divize spotřebních výrobků.
Hodnota značek
Statistika ukazuje hodnotu značky 10 předních kosmetických výrobců na světě. Na prvním místě v žebříčku se umístila značka L’Oréal Paris s hodnotou značky přibližně 11.22 miliardy dolarů. Na druhém místě s odstupem zhruba 3 miliardy dolarů se umístila společnost Estée Lauder.
Hodnota značek L’Oréal
Tato statistika ukazuje hodnotu předních kosmetických značek patřících L’Oréal. Značka L’Oréal Paris představovala hodnotu téměř 47.5 miliardy dolarů. Značka Lancome necelých 24 miliard dolarů a Garnier je odhadnuta na 11.72 miliardy dolarů.
Segment: barvy na vlasy
Nejprodávanější značkou domácího barvení vlasů pro ženy ve Spojených státech byla společnost L’Oréal, která vygenerovala v tomto segmentu přibližně 544.7 milionu dolarů.
Výdaje na reklamu
Kosmetický gigant L’Oréal vynaložil v roce 2021 na reklamu a propagaci po celém světě přibližně 10.59 miliardy eur, což je o 8.65 miliardy eur více než v roce 2020.
Výzkum a vývoj
Výdaje společnosti na výzkum a vývoj (R&D) byly v roce 2021 přibližně 1 miliarda eur, což je o necelých 7 % více, než v předchozím roce 2020.
Počet patentů
Tento graf ukazuje počet patentů podaných společností L’Oréal po celém světě v letech 2012 až 2021. V roce 2021 podala téměř 450 patentů.
Počet zaměstnanců
Počet zaměstnanců rostl až do roku 2016 na více než 89 000, poté klesl na 82 600 a v posledních letech se ustálil na zhruba 85 000.
Počet zaměstnanců: regiony
Počet zaměstnanců společnosti L’Oréal na celém světě podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 zaměstnávala společnost L’Oréal v celé Severní Americe celkem 13 304 osob. Nejvíce zaměstnanců společnosti je v Asii a v Evropě.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o necelých 10 %. Tržby by měly i nadále růst a to z dnešních 32.29 miliard euro na 51.11 miliard euro v roce 2026.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst a to v průměru o 14.50 % ročně z dnešních 8.21€ na 15.81€ v roce 2026.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
7.71%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.47%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 288.12€ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti L’Oréal 260.78€ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 274.45€. (výpočty jsou ke dni 07.01.2023)
TECHNICKÁ ANALÝZA
PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost L’Oréal se zabývá výrobou a prodejem kosmetických a vlasových produktů. Firma vlastní širokou škálu značek rozdělených do čtyř divizí: Consumer Products, L’Oreal Luxe, Professionals Products a Active Cosmetics. Patří mezi ně mimo jiné L’Oreal Paris, Maybelline New York, Garnier, Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kiehl’s, Krastase, La Roche-Posay, SkinCeuticals a mnoho dalších. Společnost nabízí širokou škálu produktů rozdělených do šesti obchodních segmentů: Péče o pleť, make-up, péče o vlasy, barvení vlasů, parfémy a ostatní. Společnost prodává své produkty prostřednictvím kamenných obchodů a webových stránek. L’Oréal sídlí ve městě Clichy v Ile-De-France.
Sektor: | Consumer Defensive |
Odvětví: | Personal Products |
Zaměstnanci: | 85 412 |
CEO: | Nicolas Hieronimus |
Založeno: | 1909 |
Země: | Francie |
IPO: | 08.10.1963 |
Dividenda: | Ano (ročně) |
Burza: | ENXTPA |
Ticker: | OR |
Rating S&P: | AA |
Rating Moody’s: | Aa1 |
41, rue Martre | |
Clichy, 92117 | |
France | |
Portfolio GP: ANO | |
Web: loreal.com | |
Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý a velmi stabilní trend. Tržby v roce 2021 dosáhly 32.3 miliardy euro, což je nárůst o 15 % oproti předchozímu roku 2020.
Zisk na akcii
Zisk na akcii má podobný trend jako tržby. Za výkyvy v letech 2004, 2014 a 2021 mohou akvizice společností. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 8.24€, což je nárůst o 29 % oproti předchozímu roku.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla necelých 74 %. Na grafu je patrné, že si L’Oreal tuto marži drží posledních 20 let.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 20 %. Za posledních 20 let se tato návratnost pohybuje průměrně od 13 do 18 %.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost je prakticky bez jakýchkoliv dlouhodobých závazků. Poslední své dlouhodobé závazky, tedy splatné déle, jak 12 měsíců, splatila v roce 2010.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 1.09 miliardy euro a tyto výdaje od roku 2018 klesají.
Počet akcií v oběhu
Počet akcií v oběhu má velmi mírný klesající trend, který se zastavil v roce 2015 a od té doby má společnost necelých 560 milionů kusů.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti L’Oréal drží Tethys SAS 28.50 %, Nestlé S.A. 20.11 % a Françoise Meyers (CEO Tethys SAS) 6.20 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Thomas Russo.
Tržby: výrobci
Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal s tržbami, které činily přibližně 35.6 miliardy dolarů.
Tržby: segmenty
V roce 2021 tvořil segment Péče o pleť přibližně 40.21 % celosvětových tržeb. Na druhém místě byl segment Make-up 20.52 % a třetí Péče o vlasy 15.11 %.
Tržby: regiony
Tato statistika znázorňuje tržby společnosti L’Oréal po celém světě, rozdělené podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 dosáhly celosvětové konsolidované tržby společnosti L’Oréal ze Severní Ameriky přibližně 8.1 miliardy eur.
Tržby: divize
Statistika znázorňující konsolidovaný podíl prodeje kosmetického odvětví společnosti L’Oréal na celém světě podle divizí výrobků. V roce 2021 pocházelo 37.9 % tržeb z divize spotřebních výrobků.
Hodnota značek
Statistika ukazuje hodnotu značky 10 předních kosmetických výrobců na světě. Na prvním místě v žebříčku se umístila značka L’Oréal Paris s hodnotou značky přibližně 11.22 miliardy dolarů. Na druhém místě s odstupem zhruba 3 miliardy dolarů se umístila společnost Estée Lauder.
Hodnota značek L’Oréal
Tato statistika ukazuje hodnotu předních kosmetických značek patřících L’Oréal. Značka L’Oréal Paris představovala hodnotu téměř 47.5 miliardy dolarů. Značka Lancome necelých 24 miliard dolarů a Garnier je odhadnuta na 11.72 miliardy dolarů.
Segment: barvy na vlasy
Nejprodávanější značkou domácího barvení vlasů pro ženy ve Spojených státech byla společnost L’Oréal, která vygenerovala v tomto segmentu přibližně 544.7 milionu dolarů.
Výdaje na reklamu
Kosmetický gigant L’Oréal vynaložil v roce 2021 na reklamu a propagaci po celém světě přibližně 10.59 miliardy eur, což je o 8.65 miliardy eur více než v roce 2020.
Výzkum a vývoj
Výdaje společnosti na výzkum a vývoj (R&D) byly v roce 2021 přibližně 1 miliarda eur, což je o necelých 7 % více, než v předchozím roce 2020.
Počet patentů
Tento graf ukazuje počet patentů podaných společností L’Oréal po celém světě v letech 2012 až 2021. V roce 2021 podala téměř 450 patentů.
Počet zaměstnanců
Počet zaměstnanců rostl až do roku 2016 na více než 89 000, poté klesl na 82 600 a v posledních letech se ustálil na zhruba 85 000.
Počet zaměstnanců: regiony
Počet zaměstnanců společnosti L’Oréal na celém světě podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 zaměstnávala společnost L’Oréal v celé Severní Americe celkem 13 304 osob. Nejvíce zaměstnanců společnosti je v Asii a v Evropě.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o necelých 10 %. Tržby by měly i nadále růst a to z dnešních 32.29 miliard euro na 51.11 miliard euro v roce 2026.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst a to v průměru o 14.50 % ročně z dnešních 8.21€ na 15.81€ v roce 2026.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
7.71%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.47%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 288.12€ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti L’Oréal 260.78€ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 274.45€. (výpočty jsou ke dni 07.01.2023)
TECHNICKÁ ANALÝZA