L’Oreal S.A. (OR)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost L’Oréal se zabývá výrobou a prodejem kosmetických a vlasových produktů. Firma vlastní širokou škálu značek rozdělených do čtyř divizí: Consumer Products, L’Oreal Luxe, Professionals Products a Active Cosmetics. Patří mezi ně mimo jiné L’Oreal Paris, Maybelline New York, Garnier, Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kiehl’s, Krastase, La Roche-Posay, SkinCeuticals a mnoho dalších. Společnost nabízí širokou škálu produktů rozdělených do šesti obchodních segmentů: Péče o pleť, make-up, péče o vlasy, barvení vlasů, parfémy a ostatní. Společnost prodává své produkty prostřednictvím kamenných obchodů a webových stránek. L’Oréal sídlí ve městě Clichy v Ile-De-France.

Sektor: Consumer Defensive IPO: 08.10.1963
Odvětví: Personal Products Dividenda: Ano (ročně)
Zaměstnanci: 85 412 Burza: ENXTPA
CEO: Nicolas Hieronimus Ticker: OR
Založeno: 1909 Rating S&P: AA
Země: Francie Rating Moody’s: Aa1
41, rue Martre                  Portfolio GP: ANO
Clichy, 92117                  Web: loreal.com
France                  Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý a velmi stabilní trend. Tržby v roce 2021 dosáhly 32.3 miliardy euro, což je nárůst o 15 % oproti předchozímu roku 2020.

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný trend jako tržby. Za výkyvy v letech 2004, 2014 a 2021 mohou akvizice společností. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 8.24€, což je nárůst o 29 % oproti předchozímu roku.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla necelých 74 %. Na grafu je patrné, že si L’Oreal tuto marži drží posledních 20 let.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 20 %. Za posledních 20 let se tato návratnost pohybuje průměrně od 13 do 18 %.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost je prakticky bez jakýchkoliv dlouhodobých závazků. Poslední své dlouhodobé závazky, tedy splatné déle, jak 12 měsíců, splatila v roce 2010.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 1.09 miliardy euro a tyto výdaje od roku 2018 klesají.

Dividendy

Společnost vyplácí dividendy od roku 1987 a pravidelně je navyšuje. V roce 2021 vyplatila 4.80€ na akcii při výplatním poměru 51 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se pohybuje dlouhodobě kolem 1.50 – 2.00%. V roce 2021 byl díky rostoucí ceně 1.34 %.

Počet akcií v oběhu

Počet akcií v oběhu má velmi mírný klesající trend, který se zastavil v roce 2015 a od té doby má společnost necelých 560 milionů kusů.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti L’Oréal drží Tethys SAS 28.50 %, Nestlé S.A. 20.11 % a Françoise Meyers (CEO Tethys SAS) 6.20 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Thomas Russo.

Tržby: výrobci

Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal s tržbami, které činily přibližně 35.6 miliardy dolarů.

Tržby: segmenty

V roce 2021 tvořil segment Péče o pleť přibližně 40.21 % celosvětových tržeb. Na druhém místě byl segment Make-up 20.52 % a třetí Péče o vlasy 15.11 %.

Tržby: regiony

Tato statistika znázorňuje tržby společnosti L’Oréal po celém světě, rozdělené podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 dosáhly celosvětové konsolidované tržby společnosti L’Oréal ze Severní Ameriky přibližně 8.1 miliardy eur.

Tržby: divize

Statistika znázorňující konsolidovaný podíl prodeje kosmetického odvětví společnosti L’Oréal na celém světě podle divizí výrobků. V roce 2021 pocházelo 37.9 % tržeb z divize spotřebních výrobků.

Hodnota značek

Statistika ukazuje hodnotu značky 10 předních kosmetických výrobců na světě. Na prvním místě v žebříčku se umístila značka L’Oréal Paris s hodnotou značky přibližně 11.22 miliardy dolarů. Na druhém místě s odstupem zhruba 3 miliardy dolarů se umístila společnost Estée Lauder.

Hodnota značek L’Oréal

Tato statistika ukazuje hodnotu předních kosmetických značek patřících L’Oréal. Značka L’Oréal Paris představovala hodnotu téměř 47.5 miliardy dolarů. Značka Lancome necelých 24 miliard dolarů a Garnier je odhadnuta na 11.72 miliardy dolarů.

Segment: barvy na vlasy

Nejprodávanější značkou domácího barvení vlasů pro ženy ve Spojených státech byla společnost L’Oréal, která vygenerovala v tomto segmentu přibližně 544.7 milionu dolarů.

Výdaje na reklamu

Kosmetický gigant L’Oréal vynaložil v roce 2021 na reklamu a propagaci po celém světě přibližně 10.59 miliardy eur, což je o 8.65 miliardy eur více než v roce 2020.

Výzkum a vývoj

Výdaje společnosti na výzkum a vývoj (R&D) byly v roce 2021 přibližně 1 miliarda eur, což je o necelých 7 % více, než v předchozím roce 2020.

Počet patentů

Tento graf ukazuje počet patentů podaných společností L’Oréal po celém světě v letech 2012 až 2021. V roce 2021 podala téměř 450 patentů.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců rostl až do roku 2016 na více než 89 000, poté klesl na 82 600 a v posledních letech se ustálil na zhruba 85 000.

Počet zaměstnanců: regiony

Počet zaměstnanců společnosti L’Oréal na celém světě podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 zaměstnávala společnost L’Oréal v celé Severní Americe celkem 13 304 osob. Nejvíce zaměstnanců společnosti je v Asii a v Evropě.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o necelých 10 %. Tržby by měly i nadále růst a to z dnešních 32.29 miliard euro na 51.11 miliard euro v roce 2026.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst a to v průměru o 14.50 % ročně z dnešních 8.21€ na 15.81€ v roce 2026.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2021 byl 54.90, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 29.67 a median sektoru kolem 20. Forward P/E je na hodnotě 35.70.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
7.71%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.47%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 288.12€ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti L’Oréal 260.78€ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 274.45. (výpočty jsou ke dni 07.01.2023)

TECHNICKÁ ANALÝZA

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost L’Oréal se zabývá výrobou a prodejem kosmetických a vlasových produktů. Firma vlastní širokou škálu značek rozdělených do čtyř divizí: Consumer Products, L’Oreal Luxe, Professionals Products a Active Cosmetics. Patří mezi ně mimo jiné L’Oreal Paris, Maybelline New York, Garnier, Lancome, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kiehl’s, Krastase, La Roche-Posay, SkinCeuticals a mnoho dalších. Společnost nabízí širokou škálu produktů rozdělených do šesti obchodních segmentů: Péče o pleť, make-up, péče o vlasy, barvení vlasů, parfémy a ostatní. Společnost prodává své produkty prostřednictvím kamenných obchodů a webových stránek. L’Oréal sídlí ve městě Clichy v Ile-De-France.

Sektor: Consumer Defensive
Odvětví: Personal Products
Zaměstnanci: 85 412
CEO: Nicolas Hieronimus
Založeno: 1909
Země: Francie
IPO: 08.10.1963
Dividenda: Ano (ročně)
Burza: ENXTPA
Ticker: OR
Rating S&P: AA
Rating Moody’s: Aa1
41, rue Martre  
Clichy, 92117  
France  
 
Portfolio GP: ANO  
Web: loreal.com  
Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby společnosti mají v průběhu času stoupavý a velmi stabilní trend. Tržby v roce 2021 dosáhly 32.3 miliardy euro, což je nárůst o 15 % oproti předchozímu roku 2020.

Zisk na akcii

Zisk na akcii má podobný trend jako tržby. Za výkyvy v letech 2004, 2014 a 2021 mohou akvizice společností. Zisk na akcii v roce 2021 dosáhl 8.24€, což je nárůst o 29 % oproti předchozímu roku.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2021 byla necelých 74 %. Na grafu je patrné, že si L’Oreal tuto marži drží posledních 20 let.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2021 byla 20 %. Za posledních 20 let se tato návratnost pohybuje průměrně od 13 do 18 %.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost je prakticky bez jakýchkoliv dlouhodobých závazků. Poslední své dlouhodobé závazky, tedy splatné déle, jak 12 měsíců, splatila v roce 2010.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku byly za rok 2021 1.09 miliardy euro a tyto výdaje od roku 2018 klesají.

Dividendy

Společnost vyplácí dividendy od roku 1987 a pravidelně je navyšuje. V roce 2021 vyplatila 4.80€ na akcii při výplatním poměru 51 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se pohybuje dlouhodobě kolem 1.50 – 2.00%. V roce 2021 byl díky rostoucí ceně 1.34 %.

Počet akcií v oběhu

Počet akcií v oběhu má velmi mírný klesající trend, který se zastavil v roce 2015 a od té doby má společnost necelých 560 milionů kusů.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti L’Oréal drží Tethys SAS 28.50 %, Nestlé S.A. 20.11 % a Françoise Meyers (CEO Tethys SAS) 6.20 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Thomas Russo.

Tržby: výrobci

Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal s tržbami, které činily přibližně 35.6 miliardy dolarů.

Tržby: segmenty

V roce 2021 tvořil segment Péče o pleť přibližně 40.21 % celosvětových tržeb. Na druhém místě byl segment Make-up 20.52 % a třetí Péče o vlasy 15.11 %.

Tržby: regiony

Tato statistika znázorňuje tržby společnosti L’Oréal po celém světě, rozdělené podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 dosáhly celosvětové konsolidované tržby společnosti L’Oréal ze Severní Ameriky přibližně 8.1 miliardy eur.

Tržby: divize

Statistika znázorňující konsolidovaný podíl prodeje kosmetického odvětví společnosti L’Oréal na celém světě podle divizí výrobků. V roce 2021 pocházelo 37.9 % tržeb z divize spotřebních výrobků.

Hodnota značek

Statistika ukazuje hodnotu značky 10 předních kosmetických výrobců na světě. Na prvním místě v žebříčku se umístila značka L’Oréal Paris s hodnotou značky přibližně 11.22 miliardy dolarů. Na druhém místě s odstupem zhruba 3 miliardy dolarů se umístila společnost Estée Lauder.

Hodnota značek L’Oréal

Tato statistika ukazuje hodnotu předních kosmetických značek patřících L’Oréal. Značka L’Oréal Paris představovala hodnotu téměř 47.5 miliardy dolarů. Značka Lancome necelých 24 miliard dolarů a Garnier je odhadnuta na 11.72 miliardy dolarů.

Segment: barvy na vlasy

Nejprodávanější značkou domácího barvení vlasů pro ženy ve Spojených státech byla společnost L’Oréal, která vygenerovala v tomto segmentu přibližně 544.7 milionu dolarů.

Výdaje na reklamu

Kosmetický gigant L’Oréal vynaložil v roce 2021 na reklamu a propagaci po celém světě přibližně 10.59 miliardy eur, což je o 8.65 miliardy eur více než v roce 2020.

Výzkum a vývoj

Výdaje společnosti na výzkum a vývoj (R&D) byly v roce 2021 přibližně 1 miliarda eur, což je o necelých 7 % více, než v předchozím roce 2020.

Počet patentů

Tento graf ukazuje počet patentů podaných společností L’Oréal po celém světě v letech 2012 až 2021. V roce 2021 podala téměř 450 patentů.

Počet zaměstnanců

Počet zaměstnanců rostl až do roku 2016 na více než 89 000, poté klesl na 82 600 a v posledních letech se ustálil na zhruba 85 000.

Počet zaměstnanců: regiony

Počet zaměstnanců společnosti L’Oréal na celém světě podle zeměpisných oblastí. V roce 2021 zaměstnávala společnost L’Oréal v celé Severní Americe celkem 13 304 osob. Nejvíce zaměstnanců společnosti je v Asii a v Evropě.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o necelých 10 %. Tržby by měly i nadále růst a to z dnešních 32.29 miliard euro na 51.11 miliard euro v roce 2026.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je pokračující růst a to v průměru o 14.50 % ročně z dnešních 8.21€ na 15.81€ v roce 2026.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2021 byl 54.90, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 29.67 a median sektoru kolem 20. Forward P/E je na hodnotě 35.70.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
7.71%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
7.47%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 288.12€ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti L’Oréal 260.78€ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 274.45(výpočty jsou ke dni 07.01.2023)

TECHNICKÁ ANALÝZA

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2023 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika

GOLDEN POCKET