PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost Williams-Sonoma se zabývá maloobchodním prodejem výrobků pro domácnost. Mezi značky společnosti patří Williams Sonoma, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teen, West Elm, Williams Sonoma Home, Rejuvenation a Mark and Graham, které prodává prostřednictvím svých internetových stránek, katalogů pro přímý prodej a maloobchodních prodejen. Tyto značky jsou také součástí věrnostního programu společnosti, do kterého se lze bezplatně zapojit a který nabízí členům exkluzivní výhody napříč všemi značkami Williams-Sonoma. Produkty zahrnují vše pro vaření, stolování a zábavu, včetně nádobí, nářadí, elektroniky, příborů, stolních a barových desek, venkovního vybavení, nábytku a kuchařských knih. Pottery Barn je přední všesměrový prodejce bytových doplňků. Firma provozuje přibližně 544 prodejen, což zahrnuje přibližně 502 prodejen ve 41 státech, Washingtonu, D.C. a Portoriku, 20 prodejen v Kanadě, přibližně 19 prodejen v Austrálii a tři prodejny ve Spojeném království. Společnost sídlí v San Francisku v Kalifornii.
Sektor: | Consumer Cyclical | IPO: | 08.07.1983 |
Odvětví: | Specialty Retail | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 21 000 | Burza: | NYSE |
CEO: | Ms. Laura Alber | Ticker: | WSM |
Založeno: | 1956 | Rating S&P: | – – – |
Země: | USA | Rating Moody’s: | – – – |
3250 Van Ness Avenue | Portfolio GP: ANO |
San Francisco, CA, 94109 | Web: williams-sonomainc.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
V roce 2022 dosáhly celosvětové tržby společnosti Williams-Sonoma více než 8.2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o více než 21 % oproti loňskému roku. V desetiletém horizontu rostou tržby v průměru zhruba 8 % ročně.
Zisk na akcii
Podobný trend má i zisk na akcii, který v roce 2022 dosáhl 14.75$, což představuje nárůst dokonce o více než 71 % oproti roku 2021.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 44 %, což dle grafu je horní hranice rozmezí ve kterém se marže společnosti pohybují.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 51 %, což je dvojnásobek oproti průměru 25 %, kde se návratnost z dlouhodobého hlediska pohybuje.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost je prakticky bez jakéhokoliv dlouhodobého dluhu. Jediné závazky jsou z pronájmu prostor pro jejich kamenné prodejny, které byly za rok 2022 necelých 1.3 miliardy dolarů.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly 226.5 milionu dolarů. Na grafu je patrné, že si společnost drží náklady dlouhodobě na zhruba stejné výši a nijak výrazně je nenavyšuje.
Dividendy
Společnost vyplácí dividendu od roku 2006 a od té doby jí navyšují v průměru zhruba o 13.50 % ročně. V roce 2022 vyplatili akcionářům 3.05$ na akcii.
Dividendový výnos
Dividendový výnos v roce 2021 byl kolem 1.50 % a výplatní poměr necelých 20 %. Společnost má tedy dostatek kapitálu pro svůj rozvoj, popřípadě spoustu prostoru k navyšování vyplácené částky.
Počet akcií v oběhu
A zde je další možnost, jak využívat volný kapitál a odměňovat akcionáře. Jak je vidět na grafu, společnost odkupuje své akcie zpět již od roku 2005. Počet akcií v oběhu se v roce 2022 zastavil na 74.3 milionech kusech.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Williams-Sonoma drží Vanguard Group Inc. 10.24 %, FRM, Llc 9.78 % a Blackrock Inc. 8.80 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Paul Tudor Jones, Jim Simons a John Hussman.
Nejprodávanější značka
V roce 2021 dosáhly celosvětové čisté tržby značky Pottery Barn více než 3 miliard dolarů, přičemž o rok dříve to bylo 2.5 miliardy dolarů a činí to z ní nejprodávanější značku společnosti Williams-Sonoma. Na druhém místě se umístila West Elm s 2.2 miliardy dolarů.
Růst tržeb: značky
V roce 2021 vzrostly tržby značky West Elm ve srovnání s předchozím rokem o více než 33 % a stala se tak nejvíce rostoucí značkou Williams-Sonoma. Na druhém místě zaznamenala největší nárůst značka Pottery Barn a to 23.9 %.
Počet kamenných obchodů
Na grafu je patrné, že počet kamenných obchodů klesá již od roku 2017, kdy měla společnost 631 obchodů. V roce 2021 jich bylo už pouze 544. I přes to, ale dokáží udržet růst svých tržeb.
Počet kamenných obchodů: značky
Na tomto grafu vidíme, že největší počet obchodů je pod značkou Pottery Barn (188), na druhém místě přímo Williams-Sonoma (174) a na třetím West Elm (121). Můžeme zde vidět i nováčka a poslední akvizici Rejuvenation s 9 obchody.
Prodejní plocha
V roce 2021 činila celosvětová prodejní plocha společnosti Williams-Sonoma více než 3.8 milionu čtverečních stop. I zde je samozřejmě patrný pokles díky snižujícímu se počtu prodejen.
Počet zaměstnanců
V letech 2012 až 2020 měl počet zaměstnanců společnosti Williams-Sonoma stabilní profil. V posledních dvou letech se však počet zaměstnanců společnosti znatelně snížil. K 30. lednu 2022 měla společnost přibližně 21 000 zaměstnanců.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o zhruba 4 %, kde se v roce 2024 očekává mírný pokles. I přes to by měly tržby vzrůst z $8.25B v roce 2022 na $10.06B v roce 2027.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je podobný jako u tržeb, pokles v roce 2024, ale v průměru růst zhruba o 8 % ročně. V roce 2022 tak byl 14.75$ a do roku 2027 by měl vzrůst na 21.05$.
E-commerce
V roce 2021 činily tržby e-commerce s nábytkem a domácími potřebami 132.7 miliardy dolarů a předpokládá se, že v roce 2025 vzrostou na více než 208.2 miliardy dolarů. V posledním měřeném období tvořily tržby z prodeje nábytku a bytových doplňků 11.78 % celkových tržeb z e-commerce ve Spojených státech.
CAGR e-commerce: produkty
Složená roční míra růstu (CAGR) kategorií e-commerce ve Spojených státech by měla v letech 2017 až 2027 dosáhnout v průměru 12.7 %. Nejvyšší CAGR pro toto období se odhaduje v segmentu potravin a to ve výši 24 %. Segment nábytku se umístil na šestém místě s 8.5%.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.75%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.75%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 214.75$ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Williams-Sonoma 143.26$ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 179.00$. (výpočty jsou ke dni 31.12.2022)
TECHNICKÁ ANALÝZA
PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost Williams-Sonoma se zabývá maloobchodním prodejem výrobků pro domácnost. Mezi značky společnosti patří Williams Sonoma, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teen, West Elm, Williams Sonoma Home, Rejuvenation a Mark and Graham, které prodává prostřednictvím svých internetových stránek, katalogů pro přímý prodej a maloobchodních prodejen. Tyto značky jsou také součástí věrnostního programu společnosti, do kterého se lze bezplatně zapojit a který nabízí členům exkluzivní výhody napříč všemi značkami Williams-Sonoma. Produkty zahrnují vše pro vaření, stolování a zábavu, včetně nádobí, nářadí, elektroniky, příborů, stolních a barových desek, venkovního vybavení, nábytku a kuchařských knih. Pottery Barn je přední všesměrový prodejce bytových doplňků. Firma provozuje přibližně 544 prodejen, což zahrnuje přibližně 502 prodejen ve 41 státech, Washingtonu, D.C. a Portoriku, 20 prodejen v Kanadě, přibližně 19 prodejen v Austrálii a tři prodejny ve Spojeném království. Společnost sídlí v San Francisku v Kalifornii.
Sektor: | Consumer Cyclical |
Odvětví: | Specialty Retail |
Zaměstnanci: | 21 000 |
CEO: | Ms. Laura Alber |
Založeno: | 1956 |
Země: | USA |
IPO: | 08.07.1983 |
Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Burza: | NYSE |
Ticker: | WSM |
Rating S&P: | – – – |
Rating Moody’s: | – – – |
3250 Van Ness Avenue | |
San Francisco, CA, 94109 | |
United States | |
Portfolio GP: ANO | |
Web: williams-sonomainc.cz | |
Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
V roce 2022 dosáhly celosvětové tržby společnosti Williams-Sonoma více než 8.2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o více než 21 % oproti loňskému roku. V desetiletém horizontu rostou tržby v průměru zhruba 8 % ročně.
Zisk na akcii
Podobný trend má i zisk na akcii, který v roce 2022 dosáhl 14.75$, což představuje nárůst dokonce o více než 71 % oproti roku 2021.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 44 %, což dle grafu je horní hranice rozmezí ve kterém se marže společnosti pohybují.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 51 %, což je dvojnásobek oproti průměru 25 %, kde se návratnost z dlouhodobého hlediska pohybuje.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost je prakticky bez jakéhokoliv dlouhodobého dluhu. Jediné závazky jsou z pronájmu prostor pro jejich kamenné prodejny, které byly za rok 2022 necelých 1.3 miliardy dolarů.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly 226.5 milionu dolarů. Na grafu je patrné, že si společnost drží náklady dlouhodobě na zhruba stejné výši a nijak výrazně je nenavyšuje.
Dividendy
Společnost vyplácí dividendu od roku 2006 a od té doby jí navyšují v průměru zhruba o 13.50 % ročně. V roce 2022 vyplatili akcionářům 3.05$ na akcii.
Dividendový výnos
Dividendový výnos v roce 2021 byl kolem 1.50 % a výplatní poměr necelých 20 %. Společnost má tedy dostatek kapitálu pro svůj rozvoj, popřípadě spoustu prostoru k navyšování vyplácené částky.
Počet akcií v oběhu
A zde je další možnost, jak využívat volný kapitál a odměňovat akcionáře. Jak je vidět na grafu, společnost odkupuje své akcie zpět již od roku 2005. Počet akcií v oběhu se v roce 2022 zastavil na 74.3 milionech kusech.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Williams-Sonoma drží Vanguard Group Inc. 10.24 %, FRM, Llc 9.78 % a Blackrock Inc. 8.80 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Paul Tudor Jones, Jim Simons a John Hussman.
Nejprodávanější značka
V roce 2021 dosáhly celosvětové čisté tržby značky Pottery Barn více než 3 miliard dolarů, přičemž o rok dříve to bylo 2.5 miliardy dolarů a činí to z ní nejprodávanější značku společnosti Williams-Sonoma. Na druhém místě se umístila West Elm s 2.2 miliardy dolarů.
Růst tržeb: značky
V roce 2021 vzrostly tržby značky West Elm ve srovnání s předchozím rokem o více než 33 % a stala se tak nejvíce rostoucí značkou Williams-Sonoma. Na druhém místě zaznamenala největší nárůst značka Pottery Barn a to 23.9 %.
Počet kamenných obchodů
Na grafu je patrné, že počet kamenných obchodů klesá již od roku 2017, kdy měla společnost 631 obchodů. V roce 2021 jich bylo už pouze 544. I přes to, ale dokáží udržet růst svých tržeb.
Počet kamenných obchodů: značky
Na tomto grafu vidíme, že největší počet obchodů je pod značkou Pottery Barn (188), na druhém místě přímo Williams-Sonoma (174) a na třetím West Elm (121). Můžeme zde vidět i nováčka a poslední akvizici Rejuvenation s 9 obchody.
Prodejní plocha
V roce 2021 činila celosvětová prodejní plocha společnosti Williams-Sonoma více než 3.8 milionu čtverečních stop. I zde je samozřejmě patrný pokles díky snižujícímu se počtu prodejen.
Počet zaměstnanců
V letech 2012 až 2020 měl počet zaměstnanců společnosti Williams-Sonoma stabilní profil. V posledních dvou letech se však počet zaměstnanců společnosti znatelně snížil. K 30. lednu 2022 měla společnost přibližně 21 000 zaměstnanců.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o zhruba 4 %, kde se v roce 2024 očekává mírný pokles. I přes to by měly tržby vzrůst z $8.25B v roce 2022 na $10.06B v roce 2027.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je podobný jako u tržeb, pokles v roce 2024, ale v průměru růst zhruba o 8 % ročně. V roce 2022 tak byl 14.75$ a do roku 2027 by měl vzrůst na 21.05$.
E-commerce
V roce 2021 činily tržby e-commerce s nábytkem a domácími potřebami 132.7 miliardy dolarů a předpokládá se, že v roce 2025 vzrostou na více než 208.2 miliardy dolarů. V posledním měřeném období tvořily tržby z prodeje nábytku a bytových doplňků 11.78 % celkových tržeb z e-commerce ve Spojených státech.
CAGR e-commerce: produkty
Složená roční míra růstu (CAGR) kategorií e-commerce ve Spojených státech by měla v letech 2017 až 2027 dosáhnout v průměru 12.7 %. Nejvyšší CAGR pro toto období se odhaduje v segmentu potravin a to ve výši 24 %. Segment nábytku se umístil na šestém místě s 8.5%.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.75%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.75%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 214.75$ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Williams-Sonoma 143.26$ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 179.00$. (výpočty jsou ke dni 31.12.2022)
TECHNICKÁ ANALÝZA