Williams-Sonoma Inc. (WSM)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost Williams-Sonoma se zabývá maloobchodním prodejem výrobků pro domácnost. Mezi značky společnosti patří Williams Sonoma, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teen, West Elm, Williams Sonoma Home, Rejuvenation a Mark and Graham, které prodává prostřednictvím svých internetových stránek, katalogů pro přímý prodej a maloobchodních prodejen. Tyto značky jsou také součástí věrnostního programu společnosti, do kterého se lze bezplatně zapojit a který nabízí členům exkluzivní výhody napříč všemi značkami Williams-Sonoma. Produkty zahrnují vše pro vaření, stolování a zábavu, včetně nádobí, nářadí, elektroniky, příborů, stolních a barových desek, venkovního vybavení, nábytku a kuchařských knih. Pottery Barn je přední všesměrový prodejce bytových doplňků. Firma provozuje přibližně 544 prodejen, což zahrnuje přibližně 502 prodejen ve 41 státech, Washingtonu, D.C. a Portoriku, 20 prodejen v Kanadě, přibližně 19 prodejen v Austrálii a tři prodejny ve Spojeném království. Společnost sídlí v San Francisku v Kalifornii.

Sektor: Consumer Cyclical IPO: 08.07.1983
Odvětví: Specialty Retail Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Zaměstnanci: 21 000 Burza: NYSE
CEO: Ms. Laura Alber Ticker: WSM
Založeno: 1956 Rating S&P: – – –
Země: USA Rating Moody’s: – – –
3250 Van Ness Avenue                  Portfolio GP: ANO
San Francisco, CA, 94109                  Web: williams-sonomainc.com
United States                  Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

V roce 2022 dosáhly celosvětové tržby společnosti Williams-Sonoma více než 8.2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o více než 21 % oproti loňskému roku. V desetiletém horizontu rostou tržby v průměru zhruba 8 % ročně.

Zisk na akcii

Podobný trend má i zisk na akcii, který v roce 2022 dosáhl 14.75$, což představuje nárůst dokonce o více než 71 % oproti roku 2021. 

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 44 %, což dle grafu je horní hranice rozmezí ve kterém se marže společnosti pohybují.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 51 %, což je dvojnásobek oproti průměru 25 %, kde se návratnost z dlouhodobého hlediska pohybuje.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost je prakticky bez jakéhokoliv dlouhodobého dluhu. Jediné závazky jsou z pronájmu prostor pro jejich kamenné prodejny, které byly za rok 2022 necelých 1.3 miliardy dolarů.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly 226.5 milionu dolarů. Na grafu je patrné, že si společnost drží náklady dlouhodobě na zhruba stejné výši a nijak výrazně je nenavyšuje.

Dividendy

Společnost vyplácí dividendu od roku 2006 a od té doby jí navyšují v průměru zhruba o 13.50 % ročně. V roce 2022 vyplatili akcionářům 3.05$ na akcii.

Dividendový výnos

Dividendový výnos v roce 2021 byl kolem 1.50 % a výplatní poměr necelých 20 %. Společnost má tedy dostatek kapitálu pro svůj rozvoj, popřípadě spoustu prostoru k navyšování vyplácené částky.

Počet akcií v oběhu

A zde je další možnost, jak využívat volný kapitál a odměňovat akcionáře. Jak je vidět na grafu, společnost odkupuje své akcie zpět již od roku 2005. Počet akcií v oběhu se v roce 2022 zastavil na 74.3 milionech kusech.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Williams-Sonoma drží Vanguard Group Inc. 10.24 %, FRM, Llc 9.78 % a Blackrock Inc. 8.80 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Paul Tudor Jones, Jim Simons a John Hussman.

Nejprodávanější značka

V roce 2021 dosáhly celosvětové čisté tržby značky Pottery Barn více než 3 miliard dolarů, přičemž o rok dříve to bylo 2.5 miliardy dolarů a činí to z ní nejprodávanější značku společnosti Williams-Sonoma. Na druhém místě se umístila West Elm s 2.2 miliardy dolarů. 

Růst tržeb: značky

V roce 2021 vzrostly tržby značky West Elm ve srovnání s předchozím rokem o více než 33 % a stala se tak nejvíce rostoucí značkou Williams-Sonoma. Na druhém místě zaznamenala největší nárůst značka Pottery Barn a to 23.9 %.

Počet kamenných obchodů

Na grafu je patrné, že počet kamenných obchodů klesá již od roku 2017, kdy měla společnost 631 obchodů. V roce 2021 jich bylo už pouze 544. I přes to, ale dokáží udržet růst svých tržeb. 

Počet kamenných obchodů: značky

Na tomto grafu vidíme, že největší počet obchodů je pod značkou Pottery Barn (188), na druhém místě přímo Williams-Sonoma (174) a na třetím West Elm (121). Můžeme zde vidět i nováčka a poslední akvizici Rejuvenation s 9 obchody.

Prodejní plocha

V roce 2021 činila celosvětová prodejní plocha společnosti Williams-Sonoma více než 3.8 milionu čtverečních stop. I zde je samozřejmě patrný pokles díky snižujícímu se počtu prodejen.

Počet zaměstnanců

V letech 2012 až 2020 měl počet zaměstnanců společnosti Williams-Sonoma stabilní profil. V posledních dvou letech se však počet zaměstnanců společnosti znatelně snížil. K 30. lednu 2022 měla společnost přibližně 21 000 zaměstnanců.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o zhruba 4 %, kde se v roce 2024 očekává mírný pokles. I přes to by měly tržby vzrůst z $8.25B v roce 2022 na $10.06B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je podobný jako u tržeb, pokles v roce 2024, ale v průměru růst zhruba o 8 % ročně. V roce 2022 tak byl 14.75$ a do roku 2027 by měl vzrůst na 21.05$.

E-commerce

V roce 2021 činily tržby e-commerce s nábytkem a domácími potřebami 132.7 miliardy dolarů a předpokládá se, že v roce 2025 vzrostou na více než 208.2 miliardy dolarů. V posledním měřeném období tvořily tržby z prodeje nábytku a bytových doplňků 11.78 % celkových tržeb z e-commerce ve Spojených státech.

CAGR e-commerce: produkty

Složená roční míra růstu (CAGR) kategorií e-commerce ve Spojených státech by měla v letech 2017 až 2027 dosáhnout v průměru 12.7 %. Nejvyšší CAGR pro toto období se odhaduje v segmentu potravin a to ve výši 24 %. Segment nábytku se umístil na šestém místě s 8.5%.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 9.7, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 14.6 a median sektoru kolem 13. Forward P/E je na hodnotě 7.09.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.75%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.75%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 214.75$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Williams-Sonoma 143.26$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 179.00$. (výpočty jsou ke dni 31.12.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

PROFIL SPOLEČNOSTI

Společnost Williams-Sonoma se zabývá maloobchodním prodejem výrobků pro domácnost. Mezi značky společnosti patří Williams Sonoma, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teen, West Elm, Williams Sonoma Home, Rejuvenation a Mark and Graham, které prodává prostřednictvím svých internetových stránek, katalogů pro přímý prodej a maloobchodních prodejen. Tyto značky jsou také součástí věrnostního programu společnosti, do kterého se lze bezplatně zapojit a který nabízí členům exkluzivní výhody napříč všemi značkami Williams-Sonoma. Produkty zahrnují vše pro vaření, stolování a zábavu, včetně nádobí, nářadí, elektroniky, příborů, stolních a barových desek, venkovního vybavení, nábytku a kuchařských knih. Pottery Barn je přední všesměrový prodejce bytových doplňků. Firma provozuje přibližně 544 prodejen, což zahrnuje přibližně 502 prodejen ve 41 státech, Washingtonu, D.C. a Portoriku, 20 prodejen v Kanadě, přibližně 19 prodejen v Austrálii a tři prodejny ve Spojeném království. Společnost sídlí v San Francisku v Kalifornii.

Sektor: Consumer Cyclical
Odvětví: Specialty Retail
Zaměstnanci: 21 000
CEO: Ms. Laura Alber
Založeno: 1956
Země: USA
IPO: 08.07.1983
Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Burza: NYSE
Ticker: WSM
Rating S&P: – – –
Rating Moody’s: – – –
3250 Van Ness Avenue  
San Francisco, CA, 94109  
United States  
 
Portfolio GP: ANO  
Web: williams-sonomainc.cz  
Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

V roce 2022 dosáhly celosvětové tržby společnosti Williams-Sonoma více než 8.2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o více než 21 % oproti loňskému roku. V desetiletém horizontu rostou tržby v průměru zhruba 8 % ročně.

Zisk na akcii

Podobný trend má i zisk na akcii, který v roce 2022 dosáhl 14.75$, což představuje nárůst dokonce o více než 71 % oproti roku 2021.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 44 %, což dle grafu je horní hranice rozmezí ve kterém se marže společnosti pohybují.

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 51 %, což je dvojnásobek oproti průměru 25 %, kde se návratnost z dlouhodobého hlediska pohybuje.

Aktiva vs. Pasiva

Společnost je prakticky bez jakéhokoliv dlouhodobého dluhu. Jediné závazky jsou z pronájmu prostor pro jejich kamenné prodejny, které byly za rok 2022 necelých 1.3 miliardy dolarů.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly 226.5 milionu dolarů. Na grafu je patrné, že si společnost drží náklady dlouhodobě na zhruba stejné výši a nijak výrazně je nenavyšuje.

Dividendy

Společnost vyplácí dividendu od roku 2006 a od té doby jí navyšují v průměru zhruba o 13.50 % ročně. V roce 2022 vyplatili akcionářům 3.05$ na akcii.

Dividendový výnos

Dividendový výnos v roce 2021 byl kolem 1.50 % a výplatní poměr necelých 20 %. Společnost má tedy dostatek kapitálu pro svůj rozvoj, popřípadě spoustu prostoru k navyšování vyplácené částky.

Počet akcií v oběhu

A zde je další možnost, jak využívat volný kapitál a odměňovat akcionáře. Jak je vidět na grafu, společnost odkupuje své akcie zpět již od roku 2005. Počet akcií v oběhu se v roce 2022 zastavil na 74.3 milionech kusech.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Williams-Sonoma drží Vanguard Group Inc. 10.24 %, FRM, Llc 9.78 % a Blackrock Inc. 8.80 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Paul Tudor Jones, Jim Simons a John Hussman.

Nejprodávanější značka

V roce 2021 dosáhly celosvětové čisté tržby značky Pottery Barn více než 3 miliard dolarů, přičemž o rok dříve to bylo 2.5 miliardy dolarů a činí to z ní nejprodávanější značku společnosti Williams-Sonoma. Na druhém místě se umístila West Elm s 2.2 miliardy dolarů.

Růst tržeb: značky

V roce 2021 vzrostly tržby značky West Elm ve srovnání s předchozím rokem o více než 33 % a stala se tak nejvíce rostoucí značkou Williams-Sonoma. Na druhém místě zaznamenala největší nárůst značka Pottery Barn a to 23.9 %.

Počet kamenných obchodů

Na grafu je patrné, že počet kamenných obchodů klesá již od roku 2017, kdy měla společnost 631 obchodů. V roce 2021 jich bylo už pouze 544. I přes to, ale dokáží udržet růst svých tržeb.

Počet kamenných obchodů: značky

Na tomto grafu vidíme, že největší počet obchodů je pod značkou Pottery Barn (188), na druhém místě přímo Williams-Sonoma (174) a na třetím West Elm (121). Můžeme zde vidět i nováčka a poslední akvizici Rejuvenation s 9 obchody.

Prodejní plocha

V roce 2021 činila celosvětová prodejní plocha společnosti Williams-Sonoma více než 3.8 milionu čtverečních stop. I zde je samozřejmě patrný pokles díky snižujícímu se počtu prodejen.

Počet zaměstnanců

V letech 2012 až 2020 měl počet zaměstnanců společnosti Williams-Sonoma stabilní profil. V posledních dvou letech se však počet zaměstnanců společnosti znatelně snížil. K 30. lednu 2022 měla společnost přibližně 21 000 zaměstnanců.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o zhruba 4 %, kde se v roce 2024 očekává mírný pokles. I přes to by měly tržby vzrůst z $8.25B v roce 2022 na $10.06B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je podobný jako u tržeb, pokles v roce 2024, ale v průměru růst zhruba o 8 % ročně. V roce 2022 tak byl 14.75$ a do roku 2027 by měl vzrůst na 21.05$.

E-commerce

V roce 2021 činily tržby e-commerce s nábytkem a domácími potřebami 132.7 miliardy dolarů a předpokládá se, že v roce 2025 vzrostou na více než 208.2 miliardy dolarů. V posledním měřeném období tvořily tržby z prodeje nábytku a bytových doplňků 11.78 % celkových tržeb z e-commerce ve Spojených státech.

CAGR e-commerce: produkty

Složená roční míra růstu (CAGR) kategorií e-commerce ve Spojených státech by měla v letech 2017 až 2027 dosáhnout v průměru 12.7 %. Nejvyšší CAGR pro toto období se odhaduje v segmentu potravin a to ve výši 24 %. Segment nábytku se umístil na šestém místě s 8.5%.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 9.7, kde dlouhodobý průměr společnosti je kolem 14.6 a median sektoru kolem 13. Forward P/E je na hodnotě 7.09.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.75%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.75%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 214.75$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Williams-Sonoma 143.26$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 179.00$(výpočty jsou ke dni 31.12.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2023 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika

GOLDEN POCKET