Starbucks Co. (SBUX)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. K 3.říjnu 2021 provozovala v Severní Americe 16 826 licencovaných prodejen a 17 007 prodejen po celém světě. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.

Sektor: Consumer Cyclical IPO: 26.06.1992
Odvětví: Restaurants Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Zaměstnanci: 402 000 Burza: NasdaqGS
CEO: Howard Schultz Ticker: SBUX
Založeno: 1971 Rating S&P: BBB+
Země: USA Rating Moody’s: Baa1
2401 Utah Avenue South                  Portfolio GP: ANO
Seattle, WA 98134                  Web: starbucks.com
United States                  Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Společnosti se daří pravidelně a stabilně navyšovat své tržby, které rostou v průměru meziročním tempem o více něž 9 %. V roce 2022 společnost vydělala $32.25B, co je nárůst o 11 % oproti roku 2021.

Zisk na akcii

Zisk na akcii nemá tak stabilní trend jako tržby, ale i tak je tam patrný rostoucí trend. V posledních 10 letech roste zisk na akcii v průměru 12 % ročně. Na druhou stranu můžeme vidět, že v roce 2022 se propadl o 20 % na 2.83$ oproti roku 2021, kdy byl 3.54$.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží vystřelila v roce 2022 na 68 %. V průměru se hrubá marže společnosti pohybuje kolem 20 až 30 %

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 25 %. Tato hodnota nám říká, že je společnost velmi finančně zdravá. V průměru se tato návratnost u společnosti Starbucks pohybuje od 20 do 40 %.

Aktiva vs. Pasiva

Závazky od roku 2018 mírně rostou, jelikož společnost vydává nové dluhopisy. Naposledy v roce 2022 s kupónem 3 % a splatné v roce 2032.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly $1.84B, což je nárůst zhruba o $400M oproti roku 2021. 

Dividendy

Dividendy společnost Starbucks vyplácí od roku 2010 a pravidelně, stabilně je navyšuje v posledních 10 letech v průměru o více něž 17 % ročně. Výplatní poměr je necelých 68 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se od zavedení vyplácení dividend pohybuje v průměru od 1.50 % do 2.50 %. V roce 2022 byl 2.25 %.

Počet akcií v oběhu

Společnost se snaží od roku 2004 odkupovat své akcie zpět. V roce 2005 došlo k akvizici společnosti Ethos Brands, proto na grafu máme takový nárůst. V roce 2022 byl počet akcií v oběhu 1.153B.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Nextera drží Vanguard Group Inc. 8.87 %, Blackrock Inc. 6.41 %, State Street Corp. 3.86 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ken Fisher, Eric Schoenstein, Ray Dalio a David M. Polen.

Obchody a kavárny

Vlastní i licencované obchody a kavárny každým rokem rostou. Společnost otevírá nové a nové, jak vlastní, tak licencované pobočky. V roce 2022 jich bylo 18 253 vlastních (o 6.5 % více než v roce 2021) a 17 458 licencovaných (o 4.5 % více než v roce 2021).

Lokalizace

Největší množství poboček Starbucks je ve Spojených státech a Číně. Zatím co v USA je poměr vlastních a licencovaných poboček zhruba 51 % ku 49%, tak v Číně a Japonsku nejsou licencované pobočky žádné. Naopak zase například v Koreji nebo Turecku jsou pouze licencované.

Tržby: segmenty

Rozdělení tržeb na jednotlivé segmenty: největší podíl $19.6B mají nápoje, na druhém místě se $6.9B jsou ostatní produkty a jako třetí je jídlo s $5.8B.

Kavárenské řetězce v USA

V roce 2021 měla společnost Starbucks v USA 15 450 poboček, což z ní činí vedoucí kavárenský řetězec ve Spojených státech z hlediska počtu provozoven. V žebříčku následovaly společnosti Dunkin‘ Donuts (9 244 poboček) a Tim Hortons (637 poboček).

Přední značky mleté kávy

Společnost Folgers je s velkým náskokem vedoucí značkou běžné mleté kávy ve Spojených státech (tržby $1.02B). Hned na druhém místě v oblíbenosti běžné mleté kávy je společnost Starbucks s tržbami $0.51B.

Podíl mleté kávy na trhu

Díky oblíbenosti mleté kávy, zaujímá společnosti Folgers více než 25 % amerického trhu s mletou kávou. Na druhém místě je společnost Starbucks s tržním podílem přibližně 12 %.

Spokojenost zákazníků

Tato statistika ukazuje skóre amerického indexu spokojenosti zákazníků (ACSI) společnosti Starbucks ve Spojených státech. Společnost Starbucks měla v roce 2022 skóre ACSI 77. Společnost se dlouhodobě pohybuje mezi 76 – 80.

Výdaje na reklamu

Ve svém fiskálním roce končícím v září 2021 společnost Starbucks utratila za reklamu $305.1M. Toto číslo představuje nárůst globálních investic do reklamy oproti předchozímu roku 2020, kdy vynaložila na propagaci svých výrobků a služeb $258M.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst kolem 11 %. Tržby by tak měly vzrůst z $32.25B v roce 2022 na zhruba $54.50B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je velmi pozitivní a to průměrný meziroční růst až o 17 %. Zisk na akcii by se tak měl podle odhadů vyšplhat z 2.83$ v roce 2022 na 6.21$ v roce 2027.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 28.10 a to je také průměrné dlouhodobé ohodnocení společnosti. Median sektoru se pohybuje kolem P/E 14.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
9.04%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.43%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 70$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Starbucks 99.39$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 84.70$. (výpočty jsou ke dni 28.11.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

Info ke grafu:

Vypadá to, že po vánocích většina lidí přestane pít sračkuccina a starbucks půjde do korekce. Nejbližší support kolem 81-87,-USD. Bearish v momentě, kdy uzavřeme pod 100,-USD, kde se potkává MONTHLY + VAH.

PROFIL SPOLEČNOSTI

Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. K 3.říjnu 2021 provozovala v Severní Americe 16 826 licencovaných prodejen a 17 007 prodejen po celém světě. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.

Sektor: Consumer Cyclical
Odvětví: Restaurants
Zaměstnanci: 402 000
CEO: Howard Schultz
Založeno: 1971
Země: USA
IPO: 26.06.1992
Dividenda: Ano (čtvrtletně)
Burza: NasdaqGS
Ticker: SBUX
Rating S&P: BBB+
Rating Moody’s: Baa1
2401 Utah Avenue South  
Seattle, WA 98134  
United States  
   
Portfolio GP: ANO  
Web: starbucks.com  
Dokumenty: Tiskové zprávy

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Společnosti se daří pravidelně a stabilně navyšovat své tržby, které rostou v průměru meziročním tempem o více něž 9 %. V roce 2022 společnost vydělala $32.25B, co je nárůst o 11 % oproti roku 2021.

Zisk na akcii

Zisk na akcii nemá tak stabilní trend jako tržby, ale i tak je tam patrný rostoucí trend. V posledních 10 letech roste zisk na akcii v průměru 12 % ročně. Na druhou stranu můžeme vidět, že v roce 2022 se propadl o 20 % na 2.83$ oproti roku 2021, kdy byl 3.54$.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží vystřelila v roce 2022 na 68 %. V průměru se hrubá marže společnosti pohybuje kolem 20 až 30 %

ROCE

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 25 %. Tato hodnota nám říká, že je společnost velmi finančně zdravá. V průměru se tato návratnost u společnosti Starbucks pohybuje od 20 do 40 %.

Aktiva vs. Pasiva

Závazky od roku 2018 mírně rostou, jelikož společnost vydává nové dluhopisy. Naposledy v roce 2022 s kupónem 3 % a splatné v roce 2032.

CAPEX

Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly $1.84B, což je nárůst zhruba o $400M oproti roku 2021. 

Dividendy

Dividendy společnost Starbucks vyplácí od roku 2010 a pravidelně, stabilně je navyšuje v posledních 10 letech v průměru o více něž 17 % ročně. Výplatní poměr je necelých 68 %.

Dividendový výnos

Dividendový výnos se od zavedení vyplácení dividend pohybuje v průměru od 1.50 % do 2.50 %. V roce 2022 byl 2.25 %.

Počet akcií v oběhu

Společnost se snaží od roku 2004 odkupovat své akcie zpět. V roce 2005 došlo k akvizici společnosti Ethos Brands, proto na grafu máme takový nárůst. V roce 2022 byl počet akcií v oběhu 1.153B.

Akcionáři

Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Nextera drží Vanguard Group Inc. 8.87 %, Blackrock Inc. 6.41 %, State Street Corp. 3.86 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ken Fisher, Eric Schoenstein, Ray Dalio a David M. Polen.

Obchody a kavárny

Vlastní i licencované obchody a kavárny každým rokem rostou. Společnost otevírá nové a nové, jak vlastní, tak licencované pobočky. V roce 2022 jich bylo 18 253 vlastních (o 6.5 % více než v roce 2021) a 17 458 licencovaných (o 4.5 % více než v roce 2021).

Lokalizace

Největší množství poboček Starbucks je ve Spojených státech a Číně. Zatím co v USA je poměr vlastních a licencovaných poboček zhruba 51 % ku 49%, tak v Číně a Japonsku nejsou licencované pobočky žádné. Naopak zase například v Koreji nebo Turecku jsou pouze licencované.

Tržby: segmenty

Rozdělení tržeb na jednotlivé segmenty: největší podíl $19.6B mají nápoje, na druhém místě se $6.9B jsou ostatní produkty a jako třetí je jídlo s $5.8B.

Kavárenské řetězce v USA

V roce 2021 měla společnost Starbucks v USA 15 450 poboček, což z ní činí vedoucí kavárenský řetězec ve Spojených státech z hlediska počtu provozoven. V žebříčku následovaly společnosti Dunkin‘ Donuts (9 244 poboček) a Tim Hortons (637 poboček).

Přední značky mleté kávy

Společnost Folgers je s velkým náskokem vedoucí značkou běžné mleté kávy ve Spojených státech (tržby $1.02B). Hned na druhém místě v oblíbenosti běžné mleté kávy je společnost Starbucks s tržbami $0.51B.

Podíl mleté kávy na trhu

Díky oblíbenosti mleté kávy, zaujímá společnosti Folgers více než 25 % amerického trhu s mletou kávou. Na druhém místě je společnost Starbucks s tržním podílem přibližně 12 %.

Spokojenost zákazníků

Tato statistika ukazuje skóre amerického indexu spokojenosti zákazníků (ACSI) společnosti Starbucks ve Spojených státech. Společnost Starbucks měla v roce 2022 skóre ACSI 77. Společnost se dlouhodobě pohybuje mezi 76 – 80.

Výdaje na reklamu

Ve svém fiskálním roce končícím v září 2021 společnost Starbucks utratila za reklamu $305.1M. Toto číslo představuje nárůst globálních investic do reklamy oproti předchozímu roku 2020, kdy vynaložila na propagaci svých výrobků a služeb $258M.

ODHADY ANALYTIKŮ

Tržby

Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst kolem 11 %. Tržby by tak měly vzrůst z $32.25B v roce 2022 na zhruba $54.50B v roce 2027.

Zisk na akcii

Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je velmi pozitivní a to průměrný meziroční růst až o 17 %. Zisk na akcii by se tak měl podle odhadů vyšplhat z 2.83$ v roce 2022 na 6.21$ v roce 2027.

VALUACE

Poměr ceny k zisku (P/E)

Poměr P/E za ukončený fiskální rok 2022 byl 28.10 a to je také průměrné dlouhodobé ohodnocení společnosti. Median sektoru se pohybuje kolem P/E 14.

Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
9.04%

WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.43%

Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 70$ za akcii.

Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Starbucks 99.39$ za akcii.

Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 84.70$. (výpočty jsou ke dni 28.11.2022)

TECHNICKÁ ANALÝZA

Info ke grafu:

Vypadá to, že po vánocích většina lidí přestane pít sračkuccina a starbucks půjde do korekce. Nejbližší support kolem 81-87,-USD. Bearish v momentě, kdy uzavřeme pod 100,-USD, kde se potkává MONTHLY + VAH.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

Copyright © 2023 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ

Kontakt
GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika

GOLDEN POCKET